افتتاح هزار پروژه با اولویت نقاط محروم و کمتر توسعه‌یافته
کد خبر: 3863018
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

افتتاح هزار پروژه با اولویت نقاط محروم و کمتر توسعه‌یافته

گروه شهرستان‌ها ــ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا اردیبهشت سال آینده هزار پروژه در طرح ۲۰ در ۵۰ هر هفته با اولویت نقاط محروم و کمتر توسعه‌یافته افتتاح خواهیم کرد.

افتتاح هزار پروژه با اولویت نقاط محروم و کمتر توسعه‌یافته

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سعید نمکی، وزیر بهداشت در سفری چند ساعته به سبزوار شامگاه 18 آذر در مراسم افتتاح 6 طرح در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، داورزن، خوشاب و شهر حکم‌آباد از توابع شهرستان جوین، از طریق ویدئو کنفرانس در مرکز جامع خدمات کوشک سبزوار، اظهار کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت پرداخت هزینه‌های بیمارستانی و درمان از جیب مردم در دولت تدبیر و امید کاهش یافت و در گام دوم طرح تحول سلامت حرکت جدیدی را به‌عنوان تقدیم پیشگیری بر درمان، درمان سرپایی بر بستری آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه افزایش طول عمر و واکسیناسیون از دستاوردهای نظام سلامت در کشور است، ما در این عرصه یکی از پیشتازان نظام سلامت در دنیا هستیم، ادامه داد: یکی دیگر از طرح‌های اجرا شده در کشور کنترل فشارخون افراد ۳۰ ساله‌ تا ۷۰ ساله‌ها بود که با استقبال بسیار خوبی از طرف مردم روبه‌رو شد. در این طرح ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت 40 میلیون نفری در این طرح شرکت کردند و سبزوار یکی از پیشتازان در این طرح بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: یکی دیگر از طرح‌های در حال اجرا در کشور طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت»، برای اجتماعی کردن نظام سلامت است. این طرح یک سطح قبل از خانه بهداشت و سلامت است و سبزوار به‌عنوان شهر پایلوت در این طرح قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال سفیران سلامت را انتخاب و آموزش دهیم.

نمکی با بیان اینکه یکی از سخت‌ترین دوران ایام انقلاب را در حال گذراندن هستیم، اضافه کرد: همیشه به‌عنوان سرباز کوچک در خدمت مردم هستیم و در سال جاری علی‌رغم مشکلاتی که داشتیم، هزار پروژه را تا هفته سلامت در اردیبهشت‌ماه ۹۹ با عنوان طرح 20 در 50 افتتاح خواهیم کرد و اولویت ما در این طرح، نقاط کمتر توسعه‌یافته و محروم است.

وزیر بهداشت با تقدیر از خدمات ارزشمند خیرین نظام سلامت، بیان کرد: در دولت تدبیر و امید، ۲۷ هزار تخت بیمارستانی اضافه شده و در سال ۹۸، هشت هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی اضافه خواهد شد و در سال آینده نیز 6100 تخت با اولویت نقاط کمتر توسعه‌یافته و محروم به بیمارستان‌ها اضافه خواهد شد.

در ابتدای این مراسم نیز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بخش‌های مختلف درمانگاه کوشک بازدید کرد و دقایقی با کارکنان و پزشکان این مرکز به گفت‌وگو پرداخت.

همچنین علیرضا مسلم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در زمینه پروژه‌های افتتاح شده، عنوان کرد: در راستای گسترش و توسعه برنامه تحول سلامت، محل‌زیست پزشک مرکز خدمات جامع سلامت جغتای با زیربنای ۱۱۰ مترمربع و هزینه ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، خانه بهداشت احمدآباد ملک با زیربنای ۹۰ مترمربع و هزینه یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال، مرکز خدمات جامع سلامت شهری کوشک با زیربنای 1100 متر مربع و هزینه ۲۸ میلیارد ریال، دو محل‌زیست پزشک مرکز خدمات جامع سلامت خوشاب و مرکز خدمات جامع سلامت محمدآباد با زیربنای هر یک ۱۱۰ مترمربع و مجموع هزینه چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال با حضور وزیر بهداشت افتتاح و آغاز به کار کردند.

وی بیان کرد: مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی حکم‌آباد با زیربنای 1000 مترمربع و هزینه ۲۴ میلیارد ریال و پایگاه اورژانس جاده‌ای چشام داورزن با مشارکت خیران و زیربنای ۱۰۰ مترمربع با هزینه چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بعد از افتتاح پروژه‌ها در زمان خروج وزیر بهداشت از درمانگاه کوشک جمعی از فارغ‌التحصیلان تکنسین‌های سلامت و دهان و دندان با در درست گرفتن بنری به عدم جذب و تعیین تکلیف خودشان از سمت وزارتخانه علی‌رغم مصوبات قبلی این وزاتخانه اعتراض کردند و وزیر بهداشت قول پیگیری و رسیدگی به این موضوع را داد.

انتهای پیام
captcha