نکوداشت مرحوم استاد جعفری یگانه در حرم رضوی+تلاوت
کد خبر: 3863574
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

نکوداشت مرحوم استاد جعفری یگانه در حرم رضوی+تلاوت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مراسم نکوداشت مرحوم استاد محمدصادق جعفری یگانه، در کرسی تلاوت رضوی حرم امام رضا(ع) برگزار شد.

نکوداشت مرحوم استاد جعفری یگانه در حرم رضوی+تلاوتبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، همزمان با برگزاری کرسی تلاوت رضوی در جوار عترت، شامگاه گذشته 20 آذرماه، مراسم نکوداشت استاد محمد صادق جعفری یگانه در واقع امام خمینی حرم رضوی و با حضور قاریان و حافظان بین‌المللی برگزار شد.

در ابتدای محفل قرآنی، سیدمحمدجواد علمی، قاری نوجوان مشهدی به تلاوت آیاتی از «سوره بقره» پرداخت و در ادامه نیز سیدجاسم موسوی، قاری برتر استان خوزستان به تلاوت کلام الله مجید پرداخت.

محمدجواد پناهی قاری بین‌المللی در بخشی از این محفل قرآنی، آیاتی از سوره «اسراء» را تلاوت کرد و پس از آن گروه تواشیح سیرة‌النبی، همخوانی خود را برای زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) اجرا کردند.

در ادامه این محفل قرآنی حجت‌الاسلام محمدمهدی رجبی، حافظ بین‌المللی قرآن به سوالات حاضران در حوزه حفظ قرآن پاسخ داد و آیاتی از قرآن مجید را تلاوت کرد، حامد علیزاده، قاری بین‌المللی کشورمان نیز در پایان این محفل قرآنی به تلاوت آیاتی از سوره‌های «فرقان» و «فاتحه» پرداخت.

فاطمه جعفری یگانه، پژوهشگر تاریخ اسلام و فرزند مرحوم استاد جعفری یگانه در حاشیه این محفل قرآنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا عنوان کرد: مرحوم استاد جعفری یگانه مفسر قرآن بود و از حدود دهه ۶۰ جلسات تفسیر خود را به صورت مستمر و هفتگی در موسسه قرآنی راه علی(ع) و همچنین حرم امام رضا(ع) برگزار می‌کرد.

وی افزود: مرحوم استاد جعفری یگانه آموزش‌های قرآنی خود را در مدارس دینی مرحوم عابدزاده آغاز کرد در ادامه نیز علوم قرآن و تفسیر را در محضر پدرشان مرحوم میرزا جعفر جعفری و همچنین مرحوم علامه جعفری آموخت، مرحوم استاد جعفری همواره تلاش داشتند تا جوانان را به سمت قرآن و شناخت فضائل امیرمومنان(ع) سوق ده، جواد فروغی، حامد علیزاده و حجت‌الاسلام مهدی شجاع از جمله شاگردان برجسته این استاد قرآن هستند.

صوت تلاوت حامد علیزاده در این محفل قرآنی در قسمت زیر قابل پخش است.

کد
تلاوت سیدجاسم موسوی را در قسمت زیر بشنوید.
کد
نکوداشت مرحوم استاد جعفری یگانه در حرم رضوی+تلاوت
انتهای پیام
captcha