دچار اشتباه و کوتاهی در برنامه‌ریزی حفظ قرآن هستیم
کد خبر: 3863629
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶

دچار اشتباه و کوتاهی در برنامه‌ریزی حفظ قرآن هستیم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: برای اینکه بخواهیم به آرمان ترسیم شده رهبر انقلاب در حوزه حفظ و آن برسیم و ۱۰ میلیون حافظ قرآن تربیت کنیم دچار اشتباهاتی در برنامه‌ریزی و بیشتر درگیر کوتاهی در عمل هستیم.

دچار اشتباه و کوتاهی در برنامه‌ریزی حفظ قرآن هستیمبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسین نمازی‌فر، مسئول امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی امروز ۲۱ آذرماه، در نشست همایش تخصصی حافظان قرآن در اداره‌کل تبلیغات خراسان رضوی، عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی ما در جامعه قرآنی استان و کشور بحث توسعه حفظ قرآن است.

وی اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم به آرمان ترسیم شده رهبر انقلاب در حوزه حفظ و آن برسیم و ۱۰ میلیون حافظ قرآن تربیت کنیم دچار اشتباهاتی در برنامه‌ریزی و بیشتر درگیری کوتاهی در عمل هستیم، ما اگر می‌خواهیم به عدد تعیین شده برسیم باید همتی بالاتر از آن داشته باشیم.

مبلغ حفظ قرآن نداریم

نمازی‌فر ادامه داد: قطعاً ما باید برای تعداد حافظان بیشتری برنامه‌ریزی کنیم تا به هدف ترسیم شده برسیم، ما در هر عرصه قرآنی که میخواهیم قدم برداریم باید کار را جدی بگیریم که چه در عرصه آموزش و چه در بخش تبلیغ و ترویج قرآن باید جدی عمل کنیم، یکی از مشکلات ما در حوزه تبلیغ و ترویج این است که ما مبلغ قرآنی نداریم، در حالی که پیامبر اسلام(ص) فرمودند اگر از هریک از قرآن و عترت فاصله بگیرید دچار مشکل خواهید شد.

وی اضافه کرد: ما در تبلیغ قرآن باید به اثربخشی فعالیت قرآنی توجه کنیم، در بخش‌ها و فضاهای مختلف عرصه تبلیغ قرآن چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی بسیار از مطلوب مورد نظر عقب هستیم، اینکه حفظ قرآن به عنوان یک ضرورت در جامعه توسعه پیدا کند نیازمند یک نهضت است.

مسئول امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ باید پیگیری ۱۰ برابری انجام دهیم، گفت: برای پیگیری این موضوع باید تمام امکانات و نیروی انسانی مورد بهره‌گیری قرار گیرد، اگر می‌خواهیم در این حوزه موفق شویم باید از مردم آغاز کنیم، مسئولیت تشکل‌های مردمی قرآنی در این زمینه بسیار زیاد است، ما نباید برای رسیدن به هدف منتظر برنامه و دستور مسئولان قرآنی باشیم و در هر جایگاه قرآنی که قرار داریم باید قدمی برای حفظ قرآن برداریم.

فعالیت شبکه‌ای حافظان قرآن

نمازی‌فر با بیان اینکه برای توسعه حفظ قرآن حافظان قرآن اولین پیشگامان هستند، تصریح کرد: ما در خراسان رضوی حافظان قرآن زیادی داریم و اگر این حافظان قرآن به صورت شبکه‌ای شناسایی شوند، در تشکل‌های مردمی به ارتقاء سطح آنان پرداخته شود و همچنین هر نفر از این حافظان قرآن بتواند یک جلسه حفظ قرآن محلی و یا خانوادگی برگزار کند، کمک مناسبی به توسعه حفظ قرآن می‌شود.

وی ضمن تاکید بر توسعه جلسات آموزشی حفظ قرآن کریم ادامه داد: از هر فرصت تمرین و ممارستی نسبت به حفظ قرآن نباید غفلت کرد، معمولاً حافظان قرآن کمتر چنین شرایطی را که از هر لحظه برای تمرین و آموزش استفاده شود، فراهم می‌کنند و امیدوارم به موقعیتی برسیم که حافظان همچون قاریان قرآن و حتی بهتر از آنان شرایطی برای ارائه فعالیت‌ها و مطرح کردن خود فراهم کنند.

انتهای پیام
captcha