پیکر آیت‌الله موسوی خلخالی فردا تشییع می‌شود
کد خبر: 3865864
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵

پیکر آیت‌الله موسوی خلخالی فردا تشییع می‌شود

گروه معارف ــ پیکر آیت‌الله سیدمحمدمهدی موسوی خلخالی از اساتید فقه و اصول حوزه علمیه مشهد، فردا در جوار مضجع حضرت ثامن‌الحجج(ع) به خاک سپرده می‌شود.

آیت‌الله موسوی خلخالی دار فانی را وداع گفتبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سید‌محمد‌مهدی موسوی خلخالی، از علمای برجسته مشهد و از اساتید معظم دروس عالی حوزه علمیه، شامگاه گذشته، 30 آذرماه در سن 95 سالگی به لقاء‌الله پیوست.

مراسم تشییع پیكر این عالم ربانی، فردا دوشنبه، 2 دی‌ماه، ساعت 9 صبح از مهدیه مشهد واقع در خیابان امام رضا‌(ع) برگزار و در جوار مضجع منور حضرت ثامن‌الحجج‌(ع) به خاك سپرده می‌شود.

آیت‌الله سیدمحمدمهدی خلخالی از اساتید برجسته فقه و اصول حوزه علمیه مشهد و از شاگردان آیت‌الله‌العظمی خویی بود و مباحث اصولی و فقهی ایشان را به رشته تحریر در آورده‌ بود، وی کتاب‌های مختلفی از جمله کتاب فقه‌الشیعه را تألیف کرده و یکی دیگر از کتب ایشان کتاب حاکمیت در اسلام است.

این استاد حوزه علمیه که از سال ۱۳۲۰ به نجف اشرف برای بهره‌گیری از حوزه غنی این شهر هجرت کرده بود، همچنین در درس خارج فقه و اصول از محضر آیت‌الله‌العظمی حکیم و آیت‌الله شیخ حسین حلی بهره می‌برد و در درس فلسفه آیت‌الله شیخ صدرا بادکوبه‌ای شرکت می‌کرد.

وی با آیت‌الله شهید شیخ مرتضی بروجردی و با بزرگانی همچون حضرات آیات سیستانی، وحید خراسانی، میرزا علی فلسفی، میرزا جواد تبریزی، شهید صدر، سیدعلی شاهرودی، اسحاق فیاض و محمدتقی جواهری هم دوره و هم درس بود.

انتهای پیام
captcha