جدا دانستن مراجع و علمای شیعه از قرآن تهمت است
کد خبر: 3866751
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
آیت‌الله مکارم شیرازی:

جدا دانستن مراجع و علمای شیعه از قرآن تهمت است

گروه حوزه‌های علمیه ــ آیت‌الله مکارم شیرازی در پیامی به همایش حوزه‌های علمیه، مرجعیت شیعه و قرآن تصریح کرد: برخلاف آنچه دشمنان ما تبلیغ می‌کنند، رابطه مراجع بزرگوار، علمای شیعه و حوزه‌های علمیه با قرآن مجید آنقدر نزدیک بوده و هست که جدایی آن‌ها از هم ممکن نیست.

جدا دانستن مراجع و علمای شیعه از قرآن  تهمت استبه گزارش ایکنا، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی امروز، 5 دی‌ماه در پیامی به همایش حوزه‌های علمیه، مرجعیت شیعه و قرآن، که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران این همایش تصریح کرد: برخلاف آنچه دشمنان ما تبلیغ می‌کنند رابطه مراجع بزرگوار، علمای شیعه و حوزه‌های علمیه با قرآن مجید آنقدر نزدیک بوده و هست که جدایی آن‌ها از هم ممکن نیست.

متن این پیام به شرح زیر است: قبل از هر چیز تشکیل این همایش را به همه دست‌اندرکاران گرامی و حضار محترم تبریک می‌گویم و امیدوارم نتایج قابل توجهی برای جهان اسلام و شیعه داشته باشد. برخلاف آنچه دشمنان ما تبلیغ می‌کنند رابطه مراجع بزرگوار، علمای شیعه و حوزه‌های علمیه با قرآن مجید آنقدر نزدیک بوده و هست که جدایی آن‌ها از هم ممکن نیست. تفاسیر مهمی که علمای شیعه بر قرآن نوشته و کتاب‌هایی چون آیات الاحکام که در فقه شیعه جایگاه مهمی دارد و دروس متعددی که در حوزه به عنوان درس تفسیر همواره برقرار است؛ بهترین شاهدان این مدعاست.

ولی از باب روشنگری و خبررسانی صحیح در برابر دروغ‌ها و تهمت‌های دشمنان لازم است هر سال این همایش به نام یکی از بزرگان شیعه تشکیل و تکرار  شود تا حقیقت امر روشن و خلاف‌گویی‌ها فاش شود. امسال این همایش ارزشمند به نام مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی تشکیل یافته تا دیدگاه‌های علوم قرآنی ایشان مورد بررسی و استفاده قرار گیرد و این سنت حسنه در سال‌های آینده هم به نام علمای بزرگ شیعه تشکیل شود و مخصوصاً نسل جدید طلاب به اهمیت این امر واقف شوند.

اینجانب بار دیگر لازم می‌دانم از تمام کسانی که به فکر تشکیل این همایش مفید و مؤثر افتاده‌اند و برای پیاده کردن آن زحمت کشیده‌اند، تشکر وافر نمایم.

انتهای پیام
captcha