برنامه‏‌های عزاداری حرم رضوی در ایام فاطمیه تشریح شد
کد خبر: 3870411
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵

برنامه‏‌های عزاداری حرم رضوی در ایام فاطمیه تشریح شد

گروه فرهنگی ــ معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه‌برنامه‌های عزاداری حرم مطهر رضوی در ایام فاطمیه را تشریح کرد.

برنامه‏‌های عزاداری حرم رضوی در ایام فاطمیه تشریح شدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) در خصوص ویژه‌برنامه‌های عزاداری حرم مطهر رضوی در این ایام اظهار کرد: هر سال در ایام فاطمیه زائران زیادی از اقصی نقاط کشور برای برپایی عزای فاطمی به حرم مطهر رضوی مشرف می‌‏شوند. از این رو معاونت تبلیغات اسلامی برای این ایام برنامه متعددی را تدارک دیده است.
 
وی با اشاره به این‌که در این ایام در بیشتر رواق‏‌های حرم مطهر رضوی برنامه سخنرانی و مداحی دایر است، بیان کرد: حجج‌الاسلام والمسلمین صدیقی، رضایی تهرانی و سعدی در این ایام با موضوعات سبک زندگی از منظر حضرت زهرا(س) و شخصیت معنوی حضرت زهرا(س) در حرم مطهر رضوی به ایراد سخنرانی می‌پردازند.
 
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با پرداختن به این‌که برنامه‎های عزاداری حرم آغاز شده است، تصریح کرد: محوری‌‏ترین برنامه‌‏های حرم در رواق امام خمینی(ره) تدارک دیده شده که نوبت اول از ساعت 10 صبح تا ساعت 13 و نوبت دوم نیز از ساعت 16 تا 20 برگزار می‌‏شود.
 
به گزارش ایسنا و بر اساس اعلام آستان‌نیوز وی افزود: در این ایام در همه اماکن حرم مطهر رضوی مراسم عزاداری و مداحی برپا خواهد بود و ذاکران و مداحان خاندان عصمت و طهارت(ع) چون میثم مطیعی، جعفر ملائکه، عارف و احمد واعظی به مرثیه‏‌سرایی و روضه‌‏خوانی خواهند پرداخت.
 
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: همچنین ویژه برنامه‌های سخنرانی برای زائران غیرایرانی به زبان‌های عربی و اردو در رواق‌های «دارالرحمه» و «غدیر» با موضوع تبیین ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا(س) از سوی مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی نیز تدارک دیده شده است.
 
شریعتی‌نژاد درباره برنامه ویژه بانوان ابراز کرد: در این ایام ویژه‌برنامه عزاداری فاطمیه برای خواهران تدارک دیده شده که در رواق‏‌های حضرت زهرا(س)، حضرت معصومه(س) و دارالحکمه آغاز می‌شود و تا پایان هفته نیز ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام
captcha