زینت‌بخشی یادواره شهدای هویزه در سبزوار با یاد سردار دل‌ها
کد خبر: 3870492
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴

زینت‌بخشی یادواره شهدای هویزه در سبزوار با یاد سردار دل‌ها

گروه شهرستان‌ها ــ یادواره 43 شهید جهادگر شهدای هویزه در حالی در سبزوار با حضور خیل انبوه مشتاقان برگزار شد که زینت بخش این محفل نورانی به غیر از شهدای جهادگر دیار سربداران، سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس شده بود.

زینت بخشی 39 یادواره شهدای هویزه در سبزوار با قبله دل‌ها

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سی و نهمین سالگرد شهدای هویزه در شامگاه 19 دی ماه در حالی در سبزوار برگزار شد که عکس سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس از ابتدای ورود به سالن برگزاری یادواره شهدا در اداره جهادکشاورزی شهرستان زینت‌بخش محفل یادواره شهدای 43 شهید جهادگر هویزه در سبزوار شده بود.

در این مراسم معنوی گروه فوادالقرآن با اجرای موسیقی هشت سال دفاع مقدس در 5 قطعه از جمله، «دایه دایه وقت جنگ»، «ای ایران، شهید و قبله دل‌ها» که بخش انتهایی به سرود جمهوری اسلامی ایران ختم می‌شد در بخش سوم آن قطعه «قبله دل‌ها» را به نام سردار مقاومت اجرا کرد، جایی که در آن بیان شده بود «سردار میدان‌ها سلیمانی، قبله دل‌ها سلیمانی».

در ادامه این مراسم بعد از اجرای سرود شهید توسط گروه سرود حسینیه سبزوار سردار امین شریعتی، فرمانده قرارگاه اربعین سامرا با تأکید بر اینکه هویزه را باید عاشورای ایران تلقی کرد، گفت: در ابتدای دوران دفاع مقدس به غیر از مشکلاتی که از نظر تسلیحاتی و نظامی داشتیم شرایط سختی از نظر وحدت بین نیروهای ارتش و سپاه وجود داشت و بنی صدر کارشکنی‌های زیادی در این زمینه می‌کرد.

وی با بیان اینکه بعد از شکست دو عملیات ارتش در ابتدای دوران دفاع مقدس رهبر معظم انقلاب تلاش زیادی کرد تا نیروهای مسلح با هم وحدت داشته باشند و نتیجه آن حضور برادران سپاه و بسیج در کنار ارتش در عملیات هویزه شد، بیان کرد: شرایط سختی را در آن دوران سپری کردیم.

شریعتی با اشاره به ویژگی‌های سردار سلیمانی و شهدای دوران دفاع مقدس تصریح کرد: سرلشکر سلیمانی و شهدای مدافع حرم پرورش یافتگان و تربیت یافتگان دوران دفاع مقدس هستند که دارای غیرت، مردانگی، شجاعت، اخلاص و توکل و اراده قوی بودند و اگر شهدای هویزه نبودند عمیلات فتح‌المبین و عملیات بیت‌المقدس انجام نمی‌شد.

وی با تأکید بر اینکه سپهبد سلیمانی همیشه با تقوی بود و اخلاص در کارها داشت، افزود: با همه مردم و همه اقشار جامعه ارتباط داشت و با ایمان و توکل بالایی که آن شهید داشت به تمام معنا می توان گفت او استاد بود.

ایجاد امنیت در شرق کشور با کمک مردم

فرمانده قرارگاه اربعین سامرا با اشاره به مبارزات سردار سلیمانی در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر در استان‌های شرقی کشور در زمان مسئولیتش در این منطقه قبل از فرماندهی سپاه قدس اضافه کرد: با درایت و برنامه‌ریزی که داشت برای ریشه‌کنی مواد مخدر از این مناطق تلاش زیادی انجام داد و در مواردی با دادن امان نامه بسیاری از افراد را با همکاری مسئولان در بخش کشاورزی و تولید به کار گیری کرد و از مردم همان مناطق برای امنیت منطقه استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی از زمانی که فرماندهی سپاه قدس را پذیرفت برای برگزاری و برپایی مراسم اربعین در امنیت کامل تلاش زیادی کردند، افزود: هر جایی که صدای آزادی‌خواهی بلند شد با تبعیت از رهبر معظم انقلاب، با کمک‌های مادی، معنوی و مشاوره‌ای حمایت و پشتیبانی کردند.

فرمانده قرارگاه اربعین سامرا تصریح کرد: سردارسلیمانی در حقیقت سرباز ولایت بود و هیچ کاری را جلوتر از ولایت انجام نداد و برخلاف بعضی افراد که می‌گویند قاسم سلیمانی سیاسی نبود اما شهید سلیمانی سیاسی بود اما در خط ولایت بود نه در خط دیگران.

شریعتی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی برای حل مشکلات معیشتی مردم در جبهه اقتصادی علی رغم همه مشکلات و مشغله‌ای که داشت تلاش زیادی انجام می‌داد، اضافه کرد: او فردی بسیار سخت‌کوش بود و در تحریم‌های اقتصادی به مردم کمک زیادی کرد و نمی‌توانست بپذیرد که مردم مشکل دارند و او کاری انجام ندهد.

انتهای پیام
captcha