اپراتور هواپیمای مسافربری را کروز تشخیص داده است/ هر تصمیمی مسئولان بگیرند مطیع اجرای آن هستیم
کد خبر: 3870734
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
سردار حاجی‌زاده در نشست خبری:

اپراتور هواپیمای مسافربری را کروز تشخیص داده است/ هر تصمیمی مسئولان بگیرند مطیع اجرای آن هستیم

گروه سیاسی ــ‌ فرمانده نیروی هوافضای سپاه در نشستی خبری به تشریح جزئیات حادثه سقوط هواپیمای مسافری خطوط هوایی اوکراین پرداخت و گفت: باتوجه با اطلاعاتی که به اپراتور داده بودند که شرایط جنگی است و موشک کروز شلیک شده، او این هواپیما را کروز تشخیص داده؛ او موظف بوده تماس بگیرد و تأییدیه بگیرد و خبط اپراتور هم از همین نقطه است.

به گزارش ایکنا؛ سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده؛ فرمانده نیروی هوافضای سپاه دقایقی پیش در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری اوکراین توسط سامانه پدافندی پرداخت.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تسلیت این حادثه دلخراش به آحاد مردم و خانواده‌های این عزیزان گفت: بنده از حادثه دلخراش سرنگونی هواپیمای مسافربری پس از اجرای ضربات موشکی به پایگاه امریکایی عین الاسد در محل مأموریت مطلع شدم و پس از اطمینان از صحت خبر بلافاصله مراجع بالادستی را مطلع کردم.

وی افزود: هرچند بررسی‌ها توسط مراجع و ستادهای بالاتر و قوه قضاییه انجام می‌شود، اما ما مسئولیت این حادثه غم انگیز را می پذیریم .

سردار حاجی‌زاده در ادامه تصریح کرد: بیش از یک هفته شرایط منطقه و احتمال درگیری نسبت به تمامی سال‌های پس از انقلاب متفاوت و حتی بیشتر بود و هم آمریکایی‌ها و هم نیروی‌های مسلح ما در آماده‌باش کامل بودند، آمریکایی‌ها تهدید حمله به ۵۲ نقطه در خاک کشور را اعلام کرده بودند و در این شرایط همه سامانه ها از جمله سامانه‌های تهران در شرایط آماده باش قرار داشتند.

وی افزود: در شب حادثه از طریق شبکه جامع پدافند کشوری وضعیت آمادگی در بالاترین سطح آماده‌باش ابلاغ شد و تعدادی سامانه از جمله سامانه مذکور که اطراف بیدگنه مستقر می‌شود به رینگ پدافند تهران اضافه می‌شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد :در مراحل مختلف از سوی شبکه یکپارچه پدافندی به سامانه‌ها از جمله این سامانه اعلام می‌شود که موشک کروز به سمت کشور شلیک شده و در مسیر هستند و این سامانه که شلیک موشک داشته اپراتور آن چندین بار درخواست کرده که فضای کشور از پهپادها پاک شود که شاید به دلیل برخی ملاحظات این وضعیت دنبال نمی‌شود.

وی افزود: این سامانه در این شرایط هواپیما را کروز تشخیص داده و به دلیل اختلال موجود در شبکه ارتباطی ۱۰ ثانیه فرصت تصمیم‌گیری داشته که متاسفانه تصمیم بد را گرفته و موشک شلیک می‌شود به این حادثه ناگوار رقم می‌خورد.

سردار حاجی‌زاده با اشاره به اظهارنظرهای صورت گرفته در دو روز اخیر توسط مسئولان سازمان هواپیمایی گفت: دوستان هواپیمایی کشور تا قبل از اعلام ستاد کل قویاً این موضوع را رد می‌کردند که این به دلیل عدم اطلاع بوده است.

وی در ادامه اظهار کرد: بلافاصله پس از اعلام خبر ستاد کل نیروهای مسلح تیمی را به منظور بررسی علل و عوامل و جزئیات این حادثه غم انگیز تشکیل داد و از آن طریق مسائل دنبال شد تا صبح جمعه نتایج کامل شد و ستاد کل نیز ابلاغ کرد و تأخیر به دلیل بررسی‌هایی که ستاد کل صورت می داده است انجام شده و برادران عزیز هواپیمایی کشور تقصیری نداشته اند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه مسئولیت این حادثه غمبار و حزن‌انگیز با ما است گفت: به دلیل اینکه هواپیما در ارتفاع کم مورد اصابت قرار گرفته و موشک شلیک شده کوتاه برد بوده این هواپیما در هوا منفجر نشده است.

سردار حاجی‌زاده در پایان تأکید کرد : از این حادثه بسیار متأسفیم و مانند خانواده‌های آنان خود را غم‌زده می‌دانیم، عزیزان ما هزینه شیطنت‌ها و اقدامات آمریکا در منطقه است و ما به هیچ عنوان بنایی بر پنهان کاری نداشتیم.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۱۷:۲۲
0
0
درود بر سردار شجاع حاجی زاده مسئولیت پذیر که آبروی خود را در این حادثه معامله کرد و مانند بقیه که معمولا اشتباه خود را فرا فکنی می کنند عمل ننمود .
captcha