«وقف بیمه»؛ طرحی برای افزایش حس نوع‌دوستی در جامعه
کد خبر: 3871479
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

«وقف بیمه»؛ طرحی برای افزایش حس نوع‌دوستی در جامعه

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌رضوی گفت: طرح «وقف بیمه» در راستای افزایش حس نوع‌دوستی به صورت کامل در سطح خراسان رضوی در حال اجرا است.

وقف بیمه، طرحی برای افزایش حس نوع دوستی در جامعهسیدمحسن نظام خیرآبادی، مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌رضوی، در حاشیه سفر خود به کاشمر در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: اگرچه وقفی در حوزه تأمین اجتماعی نداریم، اما از دو سال قبل وقف بیمه را مطرح کردیم و اکنون در کمیسیون اجتماعی اتاق بازرگانی هم مطرح شده تا کمک‌ها هدفمند شوند.

وی بیان کرد: بسیاری از بانوان سرپرست خانوار هستند که ممکن است چندین سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، اما اکنون نتوانند آن را ادامه دهند می‌توان بخشی از کمک‌هایی که مردم برای گذران زندگی این افراد پرداخت می‎کنند را به پرداخت حق بیمه مشاغل آزاد در قالب زنان سرپرست خانوار اختصاص دهند تا به مرور شرایط بازنشستگی‎شان فراهم شود و دیگر نیازی به کمک مردم نداشته باشند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌رضوی افزود: از این قبیل افراد زیاد داریم که پس از چند سال داشتن سابقه بیمه به خاطر مشکلات اقتصادی دیگر نمی‎توانند حق بیمه را پرداخت کنند ما به دنبال رفع مشکل هستیم و در جمع خیرین هم مطرح کردیم.

وی بیان کرد: کارمندان دولت به خصوص آن‌هایی که زن و شوهر کارمند هستند، قطعأ افرادی دارند که در خانه پرستاری فرزندشان را می‌کند و یا کارهایشان را انجام می‎دهد می‌توانند با پرداخت هزینه‎ای بیمه این افراد را انجام دهند.

نظام خیرآبادی افزایش حس نوع‌دوستی در جامعه را ضروری دانست و بیان کرد: طرح وقف بیمه در راستای افزایش حس نوع‌دوستی به صورت کامل در سطح استان در حال اجرا است و برای افرادی که توان پرداخت ادامه حق بیمه را ندارند پیگیر هستیم تا با کمک خیران، ساز و کارها را فراهم کنیم تا این افراد به شرایط بازنشستگی برسند و حق بیمه‌ای که پرداخت کردند بی‌اثر نشود.

وی تأکید کرد: باید دوست داشتن و کمک به همنوع و دیگران را در جامعه بگسترانیم و بیش از پیش این روحیه را تقویت کنیم که از ضرورت‎های استحکام و قوت هر جامعه این پیوندها و محبت انسان‎ها به یکدیگر است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان‌رضوی اظهار کرد: هر ساله و ماه به ماه میزان تعهدات تامین اجتماعی افزایش پیدا می‌کند، اگرچه در سال 91 تعداد مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در کل کشور دو میلیون بوده اکنون به سه میلون نفر رسیده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در طی 7 سال یک میلیون نفر به مستمری بگیران اصلی سازمان اضافه شده اگر با ضریب سه نفر حساب کنیم 4 میلیون نفر به افراد تحت پوشش اضافه شده است.

انتهای پیام
captcha