شهادت نیز به افتخارات قرآنی فرزندم افزوده شد
کد خبر: 3871636
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
پدر شهید سانحه هواپیمای اوکراینی در سبزوار:

شهادت نیز به افتخارات قرآنی فرزندم افزوده شد

گروه شهرستان‌ها ــ پدر شهید حادثه هواپیمای اکراینی در دیدار با مسئولان سبزوار گفت: فرزندم دارای افتخارات قرآنی و علمی زیادی است و شهادت نیز به افتخاراتش افزوده شد.

شهادت نیز به افتخارات قرآنی فرزندم افزوده شدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، شامگاه گذشته، 24 دی‌ماه برخی از مسئولان شهرستان سبزوار به همراه احمد برادران، فرماندار سبزوار، حجت‌الاسلام مغیسه، امام جمعه و موحدنیا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار و همچنین با حضور بیات مختاری، فرمانده نیروی انتظامی این شهرستان با حضور در منزل شهید میلاد قاسمی از حادثه‌دیدگان سقوط هواپیمای اوکراینی از پدر این شهید گرانقدر دلجویی کردند و این حادثه ناگوار را تسلیت گفتند.

در این دیدار احمد برادران، فرماندار سبزوار با بیان اینکه این حادثه دردناک همه مردم ایران را متاثر و داغدار کرد، گفت: مسئولان و مردم ایران در غم خانواده‌های جانباختگان سهیم هستند و خانواده‌های جانباختگان سقوط هواپیما اجازه نخواهند داد دشمنان اسلام از این حادثه علیه انقلاب اسلامی سوءاستفاده کنند.

همچنین در این دیدار حجت‌الاسلام غلامرضا مغیسه، امام جمعه سبزوار ضمن عرض تسلیت عنوان کرد: حادثه سقوط هواپیما همه را داغدار کرده است، خداوند به این خانواده‌ها و همچنین شما صبر جزیل عطا و بر مقام عزیران جانباخته بیفزاید و آن‌ها را با شهدا محشور کند.

امام جمعه سبزوار با تأکید بر اینکه حساب خانواده شهدای سقوط هواپیما از سوءاستفاده‌کنندگان جداست، افزود: دشمنان و منافقان در کمین نشسته‌اند اما باید مراقب باشیم تا از این قضیه علیه انقلاب اسلامی و شهدا سوءاستفاده و دسیسه‌چینی نکنند.

مغیسه تصریح کرد: ایران فرزندی از فرزندان خود را از دست‌داده و ما از خداوند می‌خواهیم که صبر خود را به ملت ایران و خانواده شهدای گران‌قدر عنایت کند، مسئولان و مردم تجلیل بالایی از این جوان نخبه و فرهیخته خواهند داشت و مراسم تشییع با‌شکوه در سبزوار برگزار خواهد شد.

اجازه سوء‌‌استفاده به دشمن نمی‌دهیم

پدر شهید میلاد قاسمی در این دیدار با بیان اینکه میلاد تنها فرزند من نبود و فرزند ملت ایران است، گفت: به‌ هیچ‌ عنوان اجازه نمی‌دهیم که دشمنان و منافقین از شهادت فرزندمان سوءاستفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه فرزند ما مانند دیگر شهدای انقلاب اسلامی است، ادامه داد: شهیدان دیگر در دفاع از کشور و در جبهه‌ها به شهادت رسیدند و فرزند من نیز در راه کسب علم و دانش جان خود را فدای کشور کرده است.

قاسمی با اشاره به اینکه دشمنی ترامپ با ملت ایران گریبان‌گیر این شهید نیز شده بود، تصریح کرد: میلاد در چند نوبت در یکی از دانشگاه‌های آمریکا پذیرش‌ شده بود که قانون منع ورود ایرانی‌ها برای تحصیل اجازه ورود وی به این کشور و ادامه تحصیل را نداد.

این پدر شهید به فرصت‌طلبی دشمنان برای ابراز دشمنی با کشور اشاره و تصریح کرد: رابطه ما با دشمنان و کشورهای غربیه مشخص است.

پدر شهید قاسمی با بیان اینکه کسب رتبه‌های مختلف در المپیاد ریاضی، رتبه برتر در کنکور سراسری و همچنین مقام استانی در مسابقات قرآنی ازجمله افتخارات این شهید بود، اضافه کرد: مقام شهادت نیز به این رزومه افزوده‌ شده است.

وی بیان کرد: فرزند شهیدم در مدرسه تیزهوشان مشهد دیپلم را گرفته و هر زمان سؤالی در زمینه قرآنی داشتم از او می‌پرسیدم و وی از حفظ، به آن‌ها جواب می‌داد. میلاد بعد از فارغ‌التحصیلی در رشته‌های برق و ریاضی از دانشگاه صنعتی شریف برای تحصیل عازم کانادا شد.

این پدر شهید با بیان اینکه زبان بنده در تشکر از مردم و مسئولان در چند روز اخیر قاصر است، تأکید کرد: مردم و مسئولان به‌گونه‌ای برخورد کرده‌اند که گویا فرزند خود را از دست‌ داده‌اند.

یادآور می‌شود، شهید میلاد قاسمی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف و دانشجوی دکترای دانشگاه گوئلف کشور کانادا بود که در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی به شهادت رسید.

از افتخارات وی می‌توان به کسب مدال طلای المپیاد ریاضی و کسب مقام سوم مسابقات قرآنی خراسان رضوی اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha