مشارکت خیران خراسان رضوی، در ایجاد فضاهای آموزشی قابل ملاحظه است
کد خبر: 3872019
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶

مشارکت خیران خراسان رضوی، در ایجاد فضاهای آموزشی قابل ملاحظه است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: درصد مشارکت خیران خراسان رضوی، در ایجاد فضاهای آموزشی قابل ملاحظه است و در امسال و سال گذشته خیّران، ۶۰ درصد در پیش‌برد پروژه‌ها مشارکت داشته‌اند.

مشارکت خیران خراسان رضوی، در ایجاد فضاهای آموزشی قابل ملاحظه استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، جاسم حسین‌پور، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی، شامگاه 25 دی‌ماه، در نشست وزیر آموزش‌وپرورش با خیرین مدرسه‌ساز خراسان‌رضوی که در مرکز رفاهی ثامن برگزار شد، عنوان کرد: خیران در خراسان رضوی شرایط ویژه‌ای نسبت‌به سایر استان‌ها دارند واقدامات خوب و ارزشمندی در ایجاد و توسعه فضاهای آموزشی انجام شده است.

وی افزود: در زلزله کرمانشاه هم خیّران خراسان رضوی دو پروژه داشته‌اند که به اتمام رسیده و در سیل لرستان و خوزستان هم به کمک هم‌وطنان آمده‌اند و با همیاری خیّران، در بازسازی مدارس، شاهد برچیده‌شدن مدارس خشت و گِلی در سراسر کشور بوده‌ایم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی با اشاره به اینکه درصد مشارکت خیران استان خراسان رضوی، در ایجاد فضاهای آموزشی قابل ملاحظه است، تصریح کرد: در امسال و سال گذشته، خیّران ۶۰ درصد در پیش‌برد پروژه‌ها مشارکت داشته‌اند و امیدواریم شاهد این اقدام بزرگ باشیم تا در فاصله کوتاهی تمام مدارس خشت و گِلی سه استان خراسان بازسازی شود.

حسین‌پور اظهار کرد: تمامی مجتمع‌های حیاط طیبه در مهر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید که بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی در سراسر کشور است و مراسم نمادین نام‌گذاری این پروژه بزرگ را تدارک دیده‌ایم و با نام پروژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی مزین کرده‌ایم. این مجتمع آموزشی، 11 هزار مترمربع زیربنا دارد که در یکی از محروم‌ترین نقاط حاشیه شهر مشهد، منطقه 5، با ظرفیت ۱۵۰۰ دانش‌آموز در سال آینده به بهره‌برداری می‎رسد.

وی اظهار کرد: برچیدن بخاری‌های نفتی در سراسر کشور، یکی‌ دیگر از اقدامات صورت‌گرفته است. در همه فضاهای آموزشی که از نعمت گاز برخوردار هستند، بخاری‌های نفتی برچیده شده و در این اقدامات، خیرین مشارکت زیادی دارند. در کشور، خراسان رضوی 1204 کلاس درس ساخته که تعداد حدود ۶۰۲ کلاس ان توسط خیران به بهره‌برداری رسیده است و خراسان‌رضوی مقام اول را در ساخت کلاس‌های درس خیرساز کسب‌ کرده‌ است.

انتهای پیام
captcha