فعالیت مراکز افق بقاع متبرکه خراسان رضوی برای کمک به سیل‌زدگان
کد خبر: 3873323
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹

فعالیت مراکز افق بقاع متبرکه خراسان رضوی برای کمک به سیل‌زدگان

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: فعالیت مراکز افق بقاع متبرکه خراسان‌رضوی در راستای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای سیل‌زدگان استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

فعالیت مراکز افق بقاع متبرکه خراسان رضوی برای کمک به سیل‌زدگانفعالیت مراکز افق بقاع متبرکه خراسان رضوی برای کمک به سیل‌زدگانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: بقاع متبرکه در گذشته مراکزی به نام مرکز فرهنگی، قرآنی داشتند که فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی بقعه توسط این مراکز انجام می‌شد، در یک سال اخیر این مرکز به مرکز افق یعنی مرکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی ارتقا پیدا کرد.

وی اظهار کرد: فعالیت‌های قابل توجهی توسط مرکز افق انجام شده است و روز به روز رونق بیشتری به خصوص در امور اجتماعی پیدا می کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی مساعدت به نیازمندان جامعه در قالب تهیه بسته‌های موادغذایی شامل برنج، روغن، حبوبات، گوشت و... را یکی از اقدامات مرکز افق عنوان کرد و افزود: تاکنون هزار و ۱۴۰ بسته غذایی به ارزش یک میلیارد و ۷۱۲ میلیون ریال به نیازمندان همجوار بقاع متبرکه توزیع شده است.

ایزدی اظهار کرد: این بسته‌های غذایی توسط مرکز افق بقاع متبرکه شهرستان‌های بجستان، جغتای، خلیل آباد، داورزن، درگز، رشتخوار، سبزوار، طرقبه، قوچان، کاشمر، گناباد و نیشابور تهیه شده است.

وی افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های اجتماعی مراکز افق، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد بود که این اقدام طی دو مرحله در ماه های اخیر با همکاری ستاد دیه و اداره کل زندان‌های استان صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: مراکز افق بقاع متبرکه در خصوص جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای سیل‌زدگان نیز همکاری فعالی داشته‌اند و این فعالیت‌ها در خصوص کمک به سیل‌زدگان استان‌های کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha