آغاز جلسات قرآن حامد علیزاده در مشهد/ جلسه‌ای با ترکیب آموزش و کرسی تلاوت
کد خبر: 3873371
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴

آغاز جلسات قرآن حامد علیزاده در مشهد/ جلسه‌ای با ترکیب آموزش و کرسی تلاوت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ آیین افتتاحیه جلسات قرآن حامد علیزاده، قاری بین‌المللی قرآن با عنوان جلسات آموزش قرآن امام حسین(ع) در مشهد برگزار شد.

آغاز جلسات قرآن حامد علیزاده در مشهد/ جلسه‌ای با ترکیب آموزش و کرسی تلاوتبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، شامگاه گذشته، یکم بهمن‌ماه در ابتدای مراسم افتتاحیه سلسله جلسات آموزش قرآن امام حسین(ع) مشهد، سینا فتحی، قاری نوجوان مشهدی به تلاوت آیاتی از سوره‌های «حج» و «فاتحه» پرداخت.

در ادامه این محفل قرآنی، علیرضا رضایی، قاری بین‌المللی قرآن و نفر اول مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران آیاتی از سوره‌های «قمر» و «الرحمن» را تلاوت کرد.

سیدجواد حسینی، قاری بین‌المللی قرآن کشورمان نیز در بخشی از این محفل قرآنی گفت: بعد از سال‌ها شاهد شور و شوق خوبی در محافل قرآنی مشهد هستیم و این نوید‌بخش آموزش مطلوب برای نسل آینده قرآنی است.

وی همچنین در ادامه به تلاوت آیات ۸۳ تا ۹۴ سوره «انبیاء» و نیز تلاوت آیاتی از سوره‌های «بلد» و «کوثر» پرداخت و مورد تشویق اساتید، قاریان و حاضران در این محفل قرآنی قرار گرفت؛ در پایان این محفل قرآنی محمدجواد پناهی، قاری بین‌المللی قرآن به قرائت دعای ختم قرآن پرداخت.

حامد علیزاده بین‌المللی قرآن و مدرس جلسه آموزش قرآن امام حسین(ع) ضمن گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به افتتاح این جلسه در مشهد عنوان کرد: جلسه آموزش قرآن امام حسین(ع) سه‌شنبه شب و هر هفته در مسجد امام حسین(ع) مشهد واقع در خیابان خیام جنوبی ۱۰ نبش یاسمن ۱۸ برگزار خواهد شد.

وی افزود: افتتاحیه این جلسه قرآن در مشهد به یاد سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی برگزار شد، جلسه قرآن مسجد امام حسین(ع) سه‌شنبه هر هفته از ساعت ۱۹ تا ۲۱ برقرار خواهد بود مباحث مربوط به تجوید و صوت و لحن به فراخور حضور مستمعین ارائه خواهد شد.

علیزاده اظهار کرد: مدت زمان یک ساعت ابتدایی جلسه مباحث آموزشی اختصاص خواهد یافت و در ساعت پایانی این جلسه قرآنی، کرسی تلاوت با حضور قاریان برتر استانی، کشوری و بین‌المللی برگزار خواهد شد، پیاده‌سازی این برنامه‌ها نیازمند این است که قرآنیان از این جلسه حمایت کنند و مدت زمانی از شروع به کار این محفل قرآنی بگذرد تا این حرکت در جامعه قرآنی جا بیفتد و برای موفقیت هرچه بیشتر و بهتر جلسه، قاریان و مستمعین بتوانند با حضور گرم خود ما را یاری کنند.

وی با بیان اینکه شرکت در این جلسه محدودیت سنی خاصی ندارد، عنوان کرد: مباحث آموزشی مطرح در این جلسه فراخور حضور حافظان، قاریان، مرتلان و متسابقان حاضر در مسابقات آتی قرآنی خواهد بود و نکات به تناسب نیاز و درخواست قرآنیان بیان خواهد شد اما به صورت ثابت مباحث مربوط به تجوید را به روش درسنامه‌ای و با داشتن سرفصل مشخص پیگیری خواهیم کرد.

یادآور می‌شود، حامد علیزاده، قاری بین‌المللی قرآن در سال ۹۶ توانست به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در پنجاه و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی به مقام اول این مسابقات دست یابد.

انتهای پیام
captcha