تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید ایران به وزیر خارجه بلاروس
کد خبر: 3878084
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید ایران به وزیر خارجه بلاروس

سعید یاری، سفیر جدید کشورمان در بلاروس رونوشت استوارنامه خود را به ولادیمیر ماکی، وزیر امور خارجه تقدیم کرد.

تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید ایران به وزیر امورخارجه  بلاروسبه گزارش ایکنا از بلاروس؛ در این نشست در این دیدار كه روز دوشنبه، ۲۱ بهمن در وزارت امور خارجه بلاروس برگزار شد، دو طرف موضوعات اصلی در دستور کار روابط دو جانبه را مورد بحث قرار داده و چشم‌انداز توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف را بررسی کردند.

وزیر امور خارجه بلاروس ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از ایران به عنوان یکی از شرکا و دوستان نزدیک بلاروس در منطقه یاد و ابراز امیدواری کرد که روابط دوستانه بین دو کشور در این دوره بیش از پیش گسترش یابد.

سفیر جدید کشورمان نیز ضمن ابلاغ سلام محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه به همتای بلاروسی، تحکیم و ارتقای دوستی و اعتماد بین دو کشور و توسعه و تقویت همکاری‌های همه جانبه فیمابین بر محور منافع مشترک را از اولویت‌های اساسی مأموریت دیپلماتیک خود در بلاروس دانست.

سعید یاری عضویت ایران و بلاروس در اتحادیه اقتصادی اوراسیا را زمینه بسیار مؤثری جهت افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور دانست.

قابل ذکر است که جمهوری بلاروس در سال 1991 با فروپاشی شوروی به استقلال رسید. این کشور 207 هزار و 600 كیلومتر مربع مساحت و قریب ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد. بلاروس در شرق اروپا واقع شده و با کشورهای هم روسیه، اوكراین، لهستان، لیتوانی و لتونی همسایه است. بلاروس از اعضای مؤسس اتحادیه اقتصادی اوراسیا بوده و در سال ۲۰۲۰ ریاست دوره‌ای این اتحادیه را بر عهده دارد.

جمهوری اسلامی ایران از آبان ماه سال جاری موافقتنامه موقت تجارت ترجیحی با اتحادیه اقتصادی اوراسیا را امضا کرده است.

انتهای پیام
captcha