پیش‌بینی تشرف ۱۵ میلیون زائر و مسافر در ایام نوروز به مشهد
کد خبر: 3878377
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲

پیش‌بینی تشرف ۱۵ میلیون زائر و مسافر در ایام نوروز به مشهد

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به آمادگی کامل دستگاه‌های استان برای میزبانی از زائران و مسافران نوروزی، گفت: در صورت شرایط جوی مساعد پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۵ میلیون زائر و مسافر در ایام نوروز به مشهد مشرف شوند.

تشرف ۱۵ میلیون زائر در نوروز به مشهدمحمدصادق براتی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: از ابتدای سال 98 تا پایان دی‌ماه یعنی طی 10 ماه تعداد 37 میلیون 2082 نفر به مشهد مشرف شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد، 8 میلیون و 82 هزار و 138 نفر از طریق ناوگان جاده‌ای، 6 میلیون و 249 هزارو 421 نفر از طریق خطوط ریلی، 3 میلیون و 800 هزار 632 نفر از طریق هوایی و 18 میلیون 2000 نفر نیز با خودروی شخصی به مشهد سفر کرده‌اند.

براتی با اشاره به حضور خود در چهل و ششمین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور بیان کرد: ر این جلسه نیز گزارش کاری از فعالیت ستاد ارائه شد، ضمن اینکه جلسات رسمی و جلسات کمیته‌های تابعه ستاد نیز برگزار و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته همه دستگاه‌های اجرایی استان آماده خدمت‌رسانی به زائران و مسافران نوروز 99 هستند و امیدوار هستیم میزبانی از زائران و مسافران در ایام نوروز به نحو شایسته صورت گیرد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی در قالب 13 کمیته و مشارکت بیش از 45 دستگاه اجرایی در نوروز 99 به زائران و مسافران نوروزی خدمت‌رسانی خواهند کرد.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان ادامه داد: در این خصوص نیز در سطح استان و شهرستان‌ها جلسات متعدد هماهنگی تشکیل و برنامه‌های اجرایی همه دستگاه‌ها چه به صورت کمی و چه به صورت کیفی دریافت و جمع‌بندی شده است.

وی با اشاره به حضور چشمگیر زائران و مسافران در ایام نوروز در خراسان رضوی و مشهد خاطرنشان کرد: در صورت شرایط جوی مساعد پیش‌بینی می شود در ایام نوروز 99 حدود 15 میلیون زائر و مسافر به خراسان رضوی و مشهد مشرف شوند و این آروز را داریم که شرایط برای سفر زائران و مسافران به مشهد فراهم و در کمال آرامش و راحتی یک سفر خوبی را تجربه کرده و پس از زیارت و حض معنوی شهر ما را ترک کنند.

اجرای طرح فروش اینترنتی بلیط اتوبوس

براتی اظهار کرد: برنامه‌ریزی و تقویت هماهنگی‌ها به منظور ارائه خدمات شایسته به زائران ورودی، ایجاد نظام اثربخش اطلاع رسانی، راهنمایی و پاسخگویی به گردشگران و زائران، افزایش مدت اقامت و ماندگاری، توسعه بوم‌گردی با تاکید بر تقویت اقتصاد محلی، تعریف برند مشخص برای شهرستان‌ها در راستای ترویج و توسعه گردشگری، تقویت نظارت بر فعالیت صنوف، شناسایی نقاط ضعف و قوت فعالیت‌ها و حداکثر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از اهداف و رویکردهای مهم ستاد در نوروز 99 است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد : یکی از برنامه‌های شاخص معاونت هماهنگی امور زائران استانداری اجرای طرح فروش اینترنتی بلیط‌های اتوبوس بوده که و در راستای تسهیل سفر زائران و مسافران در دهه فجر راه‌اندازی شد و امید داریم سروسامانی در موضوع وضعیت فروش بلیط‌های اتوبوس داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha