تلاش آستان قدس رضوی ترویج و توسعه ازدواج آسان است
کد خبر: 3879470
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲

تلاش آستان قدس رضوی ترویج و توسعه ازدواج آسان است

تولیت آستان قدس رضوی رعایت معنویت و التزام به آموزه‌های اسلامی در خانواده را موجب استحکام زندگی مشترک و تربیت صحیح نسل آینده دانست، گفت: آستان قدس رضوی به میزان امکانات و ظرفیت‌های خود در راستای ترویج و توسعه ازدواج آسان تلاش خواهد کرد.

تلاش ما ترویج و توسعه ازدواج آسان استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، امروز 28 بهمن در مراسم اهدای 300 سری جهیزیه به نوعروسان مشهدی که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: زندگی موفق بر پایه معنویت و آموزه‌های الهی استوار است، لذا رعایت بایدها و نبایدهای الهی، معنویت و عبودیت پروردگار به زندگی انسان رنگ خدایی می‌‎دهد و به زندگی معنا می‌بخشد.

وی با تأکید بر اینکه عبودیت و معنویت نقش تعیین کننده‌ای در سعادت یک زندگی مشترک دارد، تصریح کرد: اگر خداوند و آموزه‌های الهی محور زندگی مشترک انسان قرار گیرد و زندگی بر اساس باید و نبایدهای اسلامی پایه‌ریزی شود، آنگاه زندگی مشترک پاکیزه و توأم با آرامش خواهد بود.
 
مروی گذشت را لازمه زندگی مشترك و موجب استحکام پیوند زناشویی برشمرد و ابراز کرد: گذشت، مدارا و چشم‌پوشی از اشتباهات لازمه زندگی مشترک و مؤلفه‌ای مهم بوده که موجب آرامش و کسب زندگی متعالی می‌شود.
 
تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر جایگاه و اهمیت محبت بین همسران در تحقق سبک زندگی اسلامی ابراز کرد: زندگی متدینانه و عینیت بخشیدن به ارزش‌های اصیل اسلامی در زندگی مشترک، محبت و شور و نشاط به زندگی می‌بخشد.
 
وی تربیت صحیح نسل آینده را از وظایف خطیر والدین عنوان و ضمن تاکید به رعایت فرایض الهی در خانواده، عنوان کرد: والدین متدین و معتقد می‌توانند فرزندانی صالح تربیت کنند.
 
مروی با بیان اینکه جهیزیه‌های اهدایی براساس ظرفیت آستان قدس رضوی در این مرحله بوده و شایستگی نوعروسان اهدای جهیزیه‌هایی بسیار ارزشمندتر از این است، اظهار کرد: متناسب با ظرفیت‌ها و امکانات آستان قدس رضوی برای ادامه این قبیل اقدامات مبارک تلاش و برای توسعه آن در آینده کوشش خواهیم کرد.
انتهای پیام
captcha