اعزام به حج عمره در سال ۹۹ صورت نمی‌گیرد
کد خبر: 3879916
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴

اعزام به حج عمره در سال ۹۹ صورت نمی‌گیرد

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: در سال ۹۹ اعزام به حج عمره صورت نخواهد گرفت، اما اعزام زائران به حج تمتع مانند سال‌های گذشته برقرار است.

اعزام به حج عمره در سال 99 صورت نمی‌گیردجواد شاد، رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: در سال 99 اعزام به حج عمره صورت نخواهد گرفت، اما اعزام زائران به حج تمتع مانند سال‌های گذشته برقرار است.

وی ادامه داد: ثبت‌نام حج تمتع سال 99 از 9 اسفندماه سال جاری آغاز خواهد شد؛ لذا متقاضیان، پیش از ثبت‌نام باید به سامانه reserve.haj.ir مراجعه کنند و با به روز کردن اطلاعات خود و دریافت کد رهگیری به محض اعلام زمان بتوانند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

شاد با اشاره به اینکه سهمیه استان در حج 99 هنوز اعلام نشده است، بیان کرد: قبوضی که تا 31 فروردین 86 ثبت‌نام کردند، امسال آماده باشند و کسانی که تا 15 اردیبهشت 86 سپرده‌گذاری کردند نیز اگر اطلاعات خود را به‌روزرسانی نکردند در سامانه ذکر شده، اطلاعات خود را به‌روزرسانی کنند، زیرا اگر ظرفیت خالی شود، در مرحله بعد، ثبت‌نام قبوضی که تا 15 اردیبهشت 86 هستند را آغاز خواهیم کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی افزود: کسانی که اسناد حج قدیمی را در اختیار دارند وارد سامانه reserve.haj.ir شوند، اطلاعات خود را به‌روز کنند و کد رهگیری دریافت کنند. اولویت ثبت‌نام تا 15 اردیبهشت 86 خواهد بود و اگر ظرفیت خالی شود تا 30 فروردین‌ماه 86 نیز مرحله به مرحله اعلام خواهدشد.

وی با بیان اینکه امسال حج عمره برگزار نخواهد شد، بیان کرد: برای سفرهای نوروزی به عتبات عالیات برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است که به‌زودی اعلام خواهد شد.

شاد گفت: سفرهای زمینی و هوایی به عتبات عالیات از سرگیری شده و کسانی که متقاضی هستند می‌توانند به دفاتر خدمات زیارتی مراجعه کنند و در صورت تمایل به‌صورت زمینی یا هوایی به عتبات عالیات مشرف شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی بیان کرد: زمان پیش ثبت‌نام عتبات نوروزی از 16 تا 25 بهمن‌ماه اعلام شده بود و قرعه‌کشی بین افرادی که متقاضی تشرف به عتبات عالیات از 24 اسفند تا 30 فروردین‌ماه 99 بودند و ثبت‌نام خود را انجام دادند، صورت می‌گیرد و اسامی اعلام می‌شود.

انتهای پیام
captcha