راه‌اندازی پایگاه مطالعه دیجیتال در مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)
کد خبر: 3880577
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸

راه‌اندازی پایگاه مطالعه دیجیتال در مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)

پایگاه مطالعه دیجیتال در مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به‌همت کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی پایگاه مطالعه دیجیتال در مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از گنجینه رضوی، به‌همت کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی، خدمات مطالعه دیجیتال در مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) راه‌اندازی شد.

بنابراین گزارش، پایگاه مطالعه دیجیتال در مجمع جهانی اهل بیت(ع) با دارا بودن یک میلیون و 200 هزار مورد منبع مطالعاتی شامل بیش از 20 هزار کتاب خطی تمام‌متن، 273 هزار مقاله الکترونیکی، حدود 30 هزار کتاب الکترونیکی به زبان‌های فارسی و عربی، 290 هزار کتاب الکترونیکی لاتین، حدود 40 هزار کتاب چاپ سنگی، بیش از 3 هزار پایان‌نامه، 47 هزار کتاب چاپی لاتین و بالغ بر 494 هزار کتاب چاپی فارسی و عربی کار خود را در این مرکز آغاز کرد.

کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های دیجیتال کشور است که کار خود را در اوایل دهه 80 آغاز کرد و تاکنون چندین میلیون منبع اطلاعاتی را طبق شیوه‌های مطرح علمی دیجیتال‌سازی کرده و تعداد زیادی از منابع دیجیتال را گردآوری کرده است. در کتابخانه جامع الکترونیکی، تمامی منابع دیجیتال اعم از پایگاه‌های اطلاعاتی، نرم‌افزارهای کتاب الکترونیکی و ... قابل مطالعه است.

انتهای پیام
captcha