رقابت ۳۰۰۰ دانش‌آموز در مرحله مقدماتی مسابقات قرآن خراسان رضوی
کد خبر: 3880581
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲

رقابت ۳۰۰۰ دانش‌آموز در مرحله مقدماتی مسابقات قرآن خراسان رضوی

رئیس اداره قرآن و عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، از آغاز رقابت ۳۰۰۰ دانش‌آموز در مرحله مقدماتی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی از چهارم اسفندماه خبر داد.

رقابت 3000 دانش‌آموز در مرحله مقدماتی مسابقات قرآن خراسان رضویعلی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در تشریح برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی خراسان رضوی اظهار کرد: برگزاری مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات در گروه‌های سه‌گانه پیش‌بینی شده است که بر این ‌اساس شهرستان‌های مشهد و سرخس میزبان بیش از 3000 دانش‌آموز قرآنی استان می‌شوند.

وی بیان کرد: براساس مصوبه ستاد برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز، مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در گروه یک به میزبانی شهرستان سرخس و مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در گروه دوم و سوم در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

مهدوی‌خواه با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی استان در شهرستان‌ها تصریح کرد: واگذاری میزبانی مسابقات به شهرستان‌ها با هدف جریان‌سازی و توسعه فعالیت‌های قرآن و عترت در شهرستان‌ها، شناسایی ظرفیت‌های ادارات آموزش و پرورش و ایجاد پویایی و نشاط هر چه بیشتر در شهرستان‌ها به برکت و حول محور مفاهیم قرآنی در این شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس اداره قرآن و عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی ابراز کرد: براساس میزان توسعه‌یافتگی، مناطق برخوردار در گروه یک شامل ۱۵ اداره، مناطق نیمه‌برخوردار در گروه دو شامل ۱۶ اداره و مناطق کم‌برخوردار شامل ۱۶ اداره در گروه سه قرار گرفتند که در مجموع ۴۷ اداره در قالب این سه گروه تقسیم‌بندی شدند.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان خراسان رضوی در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی از ابتدای مهرماه سال جاری آغاز شده که در مرحله آموزشگاهی حدود 984 هزار نفر رشته در مسابقات شرکت کردند و بیش از 204 هزار نفر برگزیده آموزشگاه‌ها در مرحله شهرستانی با هم به رقابت می‌پردازند.

مهدوی‌خواه افزود: برگزیدگان مرحله شهرستانی حدود 3000 نفر در تمامی رشته‌ها خواهند بود که این تعداد در مرحله مقدماتی استان حضور یافته و در 14 رشته با هم به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی، در 14 رشته شامل حفظ کل قرآن کریم، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 5 جزء، حفظ ترتیبی، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان (ویژه دانش‌آموزان پسر)، مداحی، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، انشای نماز و احکام است.

وی اظهار کرد: مرحله مقدماتی مسابقات قرآن، عترت و نماز از تاریخ 4 اسفندماه آغاز و 23 اسفندماه و در قالب 6 دوره به تفکیک گروه‌های سه‌گانه و در دو بخش دانش‌آموزان دختر و پسر برگزار خواهد شد.

مهدوی‌خواه اضافه کرد: بعد از مرحله مقدماتی مرحله پایانی این دوره از مسابقات برگزار و نفرات اعزامی به مرحله کشوری مسابقات مشخص می‌شوند.

انتهای پیام
captcha