مردم از انتشار اخبار بدون منبع علمی در خصوص «کرونا» اجتناب کنند
کد خبر: 3880624
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶

مردم از انتشار اخبار بدون منبع علمی در خصوص «کرونا» اجتناب کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مردم ضمن بی‌توجهی به اخبار درج شده در فضای مجازی، از انتشار اخباری بدون اساس و منبع علمی در خصوص بیماری کرونا اجتناب کنند.

مردم از انتشار اخبار بدون منبع علمی در خصوص «کرونا» اجتناب کنندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدمحمد حسین بحرینی طوسی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، امروز، سوم اسفندماه در نشست بیماری «کرونا» که با حضور معاونان، رؤسای بیمارستان‌ها و مدیران کنترل عفونت مراکز درمانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه آموزش و اطلاع‌رسانی بهترین راهکار در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا به شمار می‌رود، گفت: مردم ضمن بی‌توجهی به اخبار درج شده در فضای مجازی، از انتشار اخبار بدون اساس و منبع علمی اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه تمامی بخش‌های مختلف دانشگاه برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا در آمادگی کامل است و تمام سازمان‌ها نیز آماده همکاری با دانشگاه در این زمینه هستند، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال حاضر دارای آزمایشگاه مرجع است که پس از تهران در جایگاه دوم کشور قرار دارد و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر حفظ سلسله مراتب نظام ارجاع و مراجعه بیماران به مراکز جامع سلامت، اظهار کرد: به‌منظور انتقال بیماران احتمالی به مراکز درمانی، آمبولانس ویژه در کنار مراکز جامع سلامتی مستقر خواهد شد.

بحرینی طوسی با تأکید بر اینکه تا این لحظه موردی حتی برای نمونه‌گیری از نظر آلودگی به کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشاهده نشده است از آحاد مردم خواست با رعایت موارد پیشگیری به شایعات توجه نکنند.

شاپور بدیعی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست با تأکید بر اینکه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا نیاز به ماسک‌های خاصی نیست، اظهار کرد: استفاده از ماسک‌های معمولی با رعایت تعویض هر ۲ ساعت و همچنین شست‌وشوی مرتب دست‌ها و رعایت فاصله مناسب با افراد مهم‌ترین رکن در پیشگیری است.

وی با تأکید بر آمادگی مراکز درمانی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان بیمارستانی، بیان کرد: کمیته کنترل عفونت هر بیمارستان، فوکال پوینت (نکته اصلی) در حوزه درمان محسوب می‌شود.

مهدی قلیان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست، اظهار کرد: برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا افراد توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و بهداشت فردی از جمله شست‌وشوی دست‌ها و عدم دست زدن به چشم‌ها را رعایت کنند.

وی با اشاره به شاخص‌ترین علایم کرونا که شامل تب، تنگی نفس و سرفه است، گفت: افرادی که این علائم را دارند، جهت کنترل به مراکز جامع سلامت مراجعه کرده و حتی‌الامکان در مکان‌های پر‌تردد حضور نداشته باشند.

انتهای پیام
captcha