ثبت‌نام جشنواره قرآن و عترت دانشجویان پیام‌نور در البرز
کد خبر: 3880800
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

ثبت‌نام جشنواره قرآن و عترت دانشجویان پیام‌نور در البرز

ثبت‌نام بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام‌نور البرز از پنجم بهمن‌ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

ثبت‌نام جشنواره قرآن و عترت دانشجویان پیام‌نور در البرز

به گزارش ایکنا از البرز، جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور هر ساله با هدف اعتلای دانش، ايمان، اخلاق و بصيرت دينی دانشجویان و توسعه فضای معنوی و قرآنی و نیز زمينه‌سازی انس و الفت آنان با قرآن‌ كريم و سيره معصومين(ع) و تدبر و عمل به آن آموزه‌ها برگزار می‌شود.

این جشنواره در مراحل مقدماتی، استانی و کشوری برگزار می‌شود و امسال دانشجویان در بیست و چهارمین دوره این مسابقه با هم رقابت می‌کنند.

این مسابقات در 31 رشته و ۶ بخش شامل «بخش آوایی»، «معارفی»، «پژوهشی»، «فناوری»، «هنری» و «ادبی» برگزار می‌شود.

بخش آوایی، در رشته‌های «قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل، دعا و مناجات‌خوانی، تواشیح و هم‌خوانی قرآن کریم» و بخش پژوهشی در رشته‌های «مقاله‌نویسی و تلخيص کتاب» برگزار می‌شود.

رشته‌های بخش معارفی شامل «آشنایی با احادیث اهل‌ بیت(ع)، آشنایی با سیره معصومین(ع)، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن‌ کریم، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم و احكام، پرسمان معارفی و سبک زندگی اسلامی ایرانی» است.

همچنین بخش فناوری در رشته‌های «تولید نرم‌افزار و تولید اپلیکشن»، بخش هنری شامل رشته‌های «خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، تذهیب، معرق و منبت، فیلم کوتاه و طراحی پوستر» و بخش ادبی در رشته‌های «شعر، داستان‌ و نمایش‌نامه‌نویسی» برگزار می‌شود.

گفتنی‌ است؛ ثبت‌نام از پنجم بهمن‌ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دانشجویان البرزی جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به تارنمای اينترنتی بيست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجويان پيام نور سراسر كشور به نشانی quranst.pnu.ac.ir مراجعه كنند.

انتهای پیام
captcha