اعتكاف در فارس برگزار نمی‌شود
کد خبر: 3880889
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰

اعتكاف در فارس برگزار نمی‌شود

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینكه بنا به درخواست وزارت بهداشت و موافقت سازمان تبلیغات اسلامی كشور، در سال جاری مراسم معنوی اعتكاف در این استان برگزار نمی‌شود.

حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به شیوع ویروس كرونا در كشور گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از سازمان تبلیغات اسلامی درخواست كرد به دلیل اینكه كنترل فضاهایی نظیر تجمع‌های اعتكاف از نظر سلامت برای آنان مشكل است، لذا مراسم اعتكاف در سال جاری تعطیل شود، كه این درخواست مورد موافقت سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفت.

وی با بیان اینكه تبلیغات اسلامی استان فارس نیز به تبع سازمان كشور در سال جاری مراسم معنوی اعتكاف را برگزار نمی‌كند، گفت: البته ممكن است در برخی از مساجد به‌صورت خودجوش این مراسم معنوی برگزار شود، اما ما برنامه‌ریزی برای اجرای این مراسم در سال جاری نداریم.

مهرابی گفت: علاوه بر این‌ها كلیه اعزام‌های مبلغ و همچنین برگزاری گردهمایی‌ها و جشنواره‌ها نیز توسط سازمان تبلیغات اسلامی تا اطلاع‌ ثانوی تعطیل شده است.

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس یادآور شد: همه ساله در مناسبت‌های مذهبی رجب، شعبان و رمضان اعزام‌های مبلغ از قم یا تهران به استان فارس داشتیم كه امسال به دلیل شیوع ویروس كرونا چنین اعزام‌هایی انجام نمی‌شوند.  

انتهای پیام
captcha