رابطه دین و سیاست از نگاه برنامه «داخل اسرائیل» هیسپان تی وی
کد خبر: 3881108
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱

رابطه دین و سیاست از نگاه برنامه «داخل اسرائیل» هیسپان تی وی

برنامه این هفته «داخل اسرائیل» از شبکه هیسپان تی وی به واکاوی موضوع تضاد بین خواست حاکمیت جعلی این رژیم و ساکنین آن درباره رابطه دین و سیاست می‌پردازد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، «داخل اسرائیل» که در هر قسمت موضوعات گوناگونی را مورد بررسی قرار می‌دهد که نشان دهنده فروپاشی اسرائیل از درون است، این بار به بررسی جدایی دین و سیاست، از دیدگاه بیشتر ساکنین رژیم صهیونیستی اختصاص دارد.

نظرسنجی جدید از طرف Hiddush برای آزادی و برابری دینی می‌گوید ۷۴ درصد از اسرائیلی‌های یهودی خواهان جدایی دین و سیاست هستند. در این برنامه ضمن مروری بر واکنش مقامات اسرائیلی همانند آریه دری، وزیر داخلی این رژیم نسبت به این خواسته اسرائیلی‌های یهودی، شکاف و اختلافات موجود میان صهیونیست‌های مذهبی، یهودی‌های سکولار و یهودی‌های ارتدوکس، تاثیر آن بر آینده رژیم صهیونیستی و وضعیت گروه‌های مذهبی در اسرائیل مورد بحث و گفت‌‌و‌گو قرار می‌گیرد.
 
از دیگر مباحث مورد بررسی در این برنامه می‌توان به تلاش اسرائیلی‌های سکولار برای جلوگیری از نفوذ مذهبی‌ها در امور زندگی خود و نگرانی اسرائیلی‌های مذهبی از گسترش دیدگاه‌های لیبرالی در رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

«داخل اسرائیل» به تهیه‎کنندگی حسین الشیماری و محصول پرس تی وی، با زبانگردانی اسپانیایی، سه‌شنبه ساعت ۵:۳۰ و ۱۴:۳۰، چهارشنبه ساعت ۴:۳۰ به مدت ۲۵ دقیقه از شبکه هیسپان تی‌وی پخش می‎شود. زمان تکرار این برنامه پنج‌شنبه ساعت ۱۰:۳۰ و جمعه ساعت ۱۳:۳۰ است.
انتهای پیام
captcha