تدابیر پیشگیرانه مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی برای مقابله با کرونا
کد خبر: 3881297
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵

تدابیر پیشگیرانه مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی برای مقابله با کرونا

مدیر درمان مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی تدابیر پیشگیرانه این مؤسسه را برای مقابله با ویروس کرونا در محدوده اماکن متبرکه حرم امام رضا(ع) تشریح کرد.

تشریح تدابیر پیشگیرانه مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی برای مقابله با کرونابه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از آستان نیوز، حسن اخوان مهدوی، مدیر درمان مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی اظهار کرد: نکات لازم درباره مراقبت‌های شخصی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به کارکنان تمامی بخش‌های این مؤسسه اعم از بخش‌های مختلف دارالشفای امام رضا(ع) و پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی بارگاه ملکوتی رضوی در قالب برگزاری کلاس‌ آموزشی ارائه شده است.

وی ادامه داد: وجود محلول‌های ضدعفونی دست در بخش‌های مختلف مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی، استفاده کارکنان مؤسسه از دستکش و ماسک، تهیه پمفلت و نصب بنرهای آموزشی پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی (کرونا و آنفولانزا) در دارالشفاء و تهیه دستگاه تب‌سنج با همکاری مرکز بهداشت ثامن مشهد، از دیگر اقدامات اولیه و پیشگیرانه این مؤسسه است.

مدیر درمان مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی بیان کرد: دستورالعمل چگونگی برخورد با بیمار مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا به پزشکان مؤسسه ابلاغ شده است و در اسرع وقت این بیماران معاینه و در صورت نیاز طبق دستورالعمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بیمارستان مربوطه منتقل می‌شوند.

اخوان مهدوی افزود: به‌همت این مؤسسه محلول‌های ضدعفونی در اختیار معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی قرار داده شده است و حداقل روزی دو بار مکان‌هایی که در تماس فیزیکی دست زائران و مجاوران قرار دارد، ضدعفونی می‌شود.

مدیر درمان مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی گفت: خادمان، خادمیاران و کارکنان آستان قدس رضوی نیز توصیه‌های عمومی پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی مانند رعایت نظافت شخصی، پرهیز از هرگونه تماس فیزیکی مستقیم با دیگران، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با مایع صابون یا محلول‌های ضدعفونی و جلوگیری از تماس دست‌ها با چشم، دهان و بینی در حین خدمت را باید جدی بگیرند و در صورت امکان از ماسک به ‌ویژه در اماکن عمومی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: ابتلا به ویروس کرونا نباید تبدیل به دلهره و ترس مردم شود، زیرا این ترس و دلهره می‌تواند با تأثیر بر روی سیستم داخلی، ایمنی بدن را کاهش دهد؛ بنابراین به مردم توصیه می‌شود بدون دلهره، اقدامات پیشگیرانه‌ای مانند رعایت بهداشت فردی و مصرف بیشتر مایعات و غذاهای مقوی را انجام دهند.

اخوان مهدوی برگزاری کلاس آموزشی پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی (کرونا و آنفولانزا) ویژه کارکنان در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی را از دیگر برنامه‌های آموزشی این مؤسسه درمانی دانست.

انتهای پیام
captcha