نگاهی به دغدغه‌های برخی از منتخبان مردم در مجلس یازدهم
کد خبر: 3881684
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷

نگاهی به دغدغه‌های برخی از منتخبان مردم در مجلس یازدهم

18 منتخب مردم فارس در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز دیداری با نماینده ولی فقیه در استان داشتند كه در این جلسه هر كدام دغدغه‌ها و نظرات خود را بیان كردند كه در اين گزارش برخی از دغدغه‌های آنان را می‌خوانيم.

به گزارش ایكنا از فارس، 18 منتخب مردم فارس در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی كه در روز 2 اسفندماه جاری همزمان با سراسر كشور برگزار شده بود، امروز، 7 اسفندماه با آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس دیدار و گفت‌وگو كردند.

ابراهیم عزیزی، منتخب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در این جلسه از حمایت علما و روحانیان قدردانی كرد و گفت: باید تلاش کنیم با وحدت و انسجام به سمت برطرف کردن مشکلات اساسی جامعه برویم.

مجلس یازدهم باید مبدأ تحول باشد

وی با بیان اینكه در این راه نیازمند اعتماد و کارآمدی نظام اسلامی هستیم، افزود: مجلس یازدهم باید مبدا تحول در موضوعات مهم و محوری هم راستا با گام دوم انقلاب هدفگذاری شود.

عزیزی خواستار ارتباط مؤثر نمایندگان با نخبگان شد و گفت: مجمع نمایندگان باید به سمت انجام كارهای زیربنایی برای استان پیش‌رود كه از جمله آن می‌توان به توسعه خطوط ریلی اشاره كرد.

وی برخی از نیازمندی‌های فارس را در عرصه‌های مختلف یادآور شد و گفت: امروز اعتماد مردم خدشه‌دار شده است و باید این ارتباط دو سویه میان مردم و مسئولان را تقویت كنیم.

اهمیت توجه به معیشت مردم

حسین حسین‌زاده، منتخب مردم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار خواستار توجه به معیشت مردم شد و گفت: متأسفانه وضعیت معیشت مردم بسیار بدتر از آن است كه فكر می‌كنیم و برای رفع این معضل علما باید همراهی لازم را با نمایندگان داشته باشند.

وی از برخی بی‌اخلاقی‌ها انتقاد كرد و گفت: هنوز كار نمایندگان مجلس یازدهم آغاز نشده است كه عزل و نصب‌هایی را به ما تحمیل می‌كنند در صورتی كه نمایندگان نباید در این وادی ورود كنند.

حسین‌زاده، اولویت مجمع نمایندگان فارس را حفظ وحدت و همدلی دانست و گفت: باید تلاش كنیم با وحدت رویه نمایندگان چراغ صنعت در فارس روشن كنیم.

محمدجواد عسکری، نماینده منتخب مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه خواستار تلاش برای رشد و تعالی ظرفیت‌های استان فارس شد و گفت: امروز جوانان ما از معضل بیكاری رنج می‌برند و باید برای این موضوع چاره‌اندیشی كنیم.

وی با تأكید بر اینكه باید در بخش كشاورزی استان تحول ایجاد كنیم، گفت: استان فارس در بخش‌های مختلف صنعت و گردشگری نیازمند توجه ویژه است.

محمدرضا رضایی كوچی جهرمی، منتخب مردم شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در انتخابات اخیر مردم به خاطر نظام، انقلاب، مقام معظم رهبری و شهدا پای صندوق‌های رأی آمدند.

استفاده از تمام ظرفیت‌های استان

وی خواستار استفاده از تمام ظرفیت‌های استان شد و گفت: نخبگان و متخصصان فارس برای ارتقا و پیشرفت استان دغدغه دارند و باید از ظرفیت آنان استفاده كنیم.

رضایی اظهار كرد: برخی از مطالبات كلان استان نظیر اتصال به دریا نیازمند همگرایی و وحدت رویه نمایندگان این استان در مجلس است كه بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

رحیم زارع، منتخب مردم شهرستان‌های آباده، خرم‌بید و بوانات در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: استان فارس دارای اولویت‌ها و نیازمندی‌های مختلفی است كه یكی ازآن‌ها بهبود فضای كسب و كار و اشتغال است.

وی با تأكید بر اینكه برای اشتغال‌زایی باید نگاه شعاری را كنار بگذاریم، افزود: مجمع نمایندگان استان باید محور برنامه راهبردی و اقتصادی استان باشد.

لزوم تشكیل شورای راهبردی در استان

مجید انصاری، منتخب مردم شهرستان‌های ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه خواستار تشكیل شورای راهبردی در استان شد و گفت: تشكیل این شورا یكی از موضوع‌های مهمی است كه می‌تواند در رصد مشكلات مردم و پیگیری آن تأثیرگذار باشد.

وی ابراز امیدواری كرد كه مجلس یازدهم در طراز انقلاب اسلامی بوده و به معنای واقعی به منویات مقام معظم رهبری عینیت بخشد و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب گام بردارد.

حجت‌الله فیروزی نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی هم با تأكید بر اینكه در موضوع اشتغال نیاز به تحول داریم، گفت: برای این مسئله نیاز به همدلی و همراهی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی داریم.

محسن علی‌زاده،‌ نماینده منتخب مردم شهرستان‌های سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: باید كارگروه‌های مشورتی برای رشد و تعالی استان راه‌اندازی شود.

وی همچنین گفت:‌ تشکیل شورای عالی برنامه‌ریزی در مجمع نمایندگان استان فارس نیز می‌توانند یکی از راهکارهای مهم در برطرف کردن مشکلات فارس باشد.

عبدالعلی رحیمی، نماینده منتخب مردم شهرستان‌های خرامه، کوار و سروستان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینكه نیروی انسان جوان 50 درصد جمعیت استان را تشكیل می‌دهد، خواستار اجرایی‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب شد.

مسلم صالحی، منتخب مردم اقلید در مجلس هم در این جلسه یكی از نقاط ضعف استان را تربیت نیروی انسانی دانست و گفت: متأسفانه كادرسازی مناسب انجام نداده‌ایم.

فرهاد طهماسبی، نماینده منتخب مردم شهرستان‌های استهبان، نی‌ریز و بختگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر لزوم مبارزه جدی با فساد تأكید كرد و گفت: در مجلس باید راه فساد بسته شده و به رفع مشكلات اجتماعی توجه ویژه شود.

انتهای پیام
captcha