توجه به توصیه علما و جامعه پزشکی؛ پاسخی برای هتاکان
کد خبر: 3886231
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

توجه به توصیه علما و جامعه پزشکی؛ پاسخی برای هتاکان

یک قاری بین‌المللی قرآن گفت: بهترین پاسخ هتاکان حرم‌های مطهر این است که در خانه بمانیم و به دستورات علما و جامعه پزشکی توجه کنیم و نسبت به رفتار این افراد هتاک، بی‌اعتنایی کنیم.

توجه به توصیه علما و جامعه پزشکی؛ پاسخی برای هتاکانمحمدجواد پناهی، قاری بین‌المللی قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، ضمن تحلیل وقایع مربوط به هتک حرمت اعتاب مقدسه در قم و مشهد، گفت: مطمئناً جریانی از پیش طراحی شده در قم و مشهد برنامه‌ریزی شده و این رفتار مایه تأسف همه ایرانیان و مشتاقان اهل بیت(ع) شد.

وی ادامه داد: این جریانات به مردم مشهد و قم و به شیعه بازنمی‌گردد و شیعه در طول تاریخ از این دست وقایع کم ندیده است، در شرایط حال حاضر و فراگیر شدن این ویروس منحوس همه علما و پزشکان توصیه بر عدم تجمع دارند.

پناهی اظهار کرد: مطمئناً افرادی که چنین هتک حرمت می‌کنند، اهل بیت(ع) را دوست ندارند؛ افرادی که با فحاشی به قصد زیارت حرکت می‌کنند، آداب زیارت را نمی‌دانند، ما معتقدیم که امام رضا(ع) سلام ما را می‌شنوند و جواب می‌دهند پس این گونه وارد حرم شدن محلی از اعراب ندارد.

این قاری بین‌المللی قرآن ادامه داد: این افراد به اسم شیعه، هدف تخریب دارند و ما کم از این رفتارها متضرر نشدیم، چنین رفتارهایی همواره باعث شده تا دیگران به شیعه و شیعیان به گونه دیگری نگاه کنند.

پناهی با تاکید بر هوشیاری مردم و مسئولان در مواجهه با چنین وقایعی افزود: بهترین پاسخ به این افراد و چنین رفتارهایی این است که در خانه بمانیم و به دستورات علما و جامعه پزشکی توجه کنیم و نسبت به رفتار این افراد هتاک بی‌اعتنایی کنیم.

وی ضمن بیان تذکری به جامعه قرآنی اضافه کرد: ما اگر عشق به قرآن داریم، باید عشق به جامعه قرآنی هم داشته باشیم، در شرایط فعلی نباید به خاطر برگزاری جلسات قرآن خدای نخواسته کسی به این بیماری مبتلا بشوند.

پناهی تصریح کرد: این شرایط شاید در هر زمانی رخ دهد، بهترین راهکار برای مواجهه با این شرایط این است که به خواندن قرآن، کتب و ادعیه بپردازیم و به اعمال گذشته خود فکر کنیم و البته اهتمام به حفظ قرآن داشته باشیم.

قاری بین‌المللی قرآن اظهار کرد: در شرایط فعلی و برای مقابله با کرونا که مجبور هستیم در خانه بمانیم، می‌توانیم بیشتر با قرآن و خانواده مأنوس باشیم تا این دوران به پایان برسد.

وی با بیان اینکه جامعه در دوران سختی قرار دارد، گفت: امیدواریم با استعانت از خداوند، ائمه و به ویژه امام رضا(ع) بتوانیم با توجه به راهکارهای پیشگیری و بهداشتی از شر این بیماری خلاص شویم و سال پر خیر و برکتی را آغاز کنیم.

انتهای پیام
captcha