تشکیل هسته‌های «پیوند مهر» در راستای تحکیم بنیان خانواده
کد خبر: 3887298
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰

تشکیل هسته‌های «پیوند مهر» در راستای تحکیم بنیان خانواده

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی با اشاره به تشکیل هسته‌های مهر با هدف تحکیم بنیاد خانواده گفت: با تشکیل این هسته‌ها مانع ۶۰۰ مورد طلاق شده و ۸۰۰ زوج تحت مشاوره و آموزش مهارت‌های زندگی قرار گرفتند.

تشکیل هسته‌های «پیوند مهر» در راستای تحکیم بنیان خانوادهرویا حیدرزاده، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص اقدامات این سازمان از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار کرد: در سال 91 رهبر معظم انقلاب پیامی را به کنگره 7000 زن شهید کشور که توسط سازمان بسیج جامعه زنان کشور ارسال کردند و در آن به معرفی الگوی سومی در مقایسه با دیگر الگو‌های زنان در جهان پرداختند.

وی افزود: زن، در تعریف شرقی، همچون عنصری در حاشیه و بی‌نقش در تاریخ‌سازی و در تعریف غربی ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه‌داری جدید است، معرفی می‌شد. شیر زنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، «زن نه شرقی، نه غربی» است.

ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی

حیدرزاده به فعالیت‌های بسیج جامعه زنان از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره و بیان کرد: در عرصه فرهنگی درصدد هستیم زن مسلمان ایرانی را به عنوان الگو معرفی کنیم تا به عنوان محور در خانواده و جامعه مطرح باشد.

وی ادامه داد: ما 40 سالگی بسیج را پشت سر گذاشته و وارد گام دوم بسیج شدیم. با توجه به عقبه فعالیت‌های خود و همچنین چشم‌انداز پیش‌رو؛ بسیج جامعه زنان که بزرگترین تشکل سازماندهی شده بانوان در کل جهان است ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی را به‌عنوان برنامه محوری خود قرار داده است و با توجه به اینکه برای انتقال این پیام و ترویج آن نیازمند به ابزار هنری به‌عنوان موثرترین ابزار هستیم، لذا بصورت سازمان یافته این کار را انجام می‌دهیم.

رضوی تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌های ما در عرصه فرهنگی تثبیت بنیان خانواده و آموزش مهارت‌های زندگی برای عموم بانوان است.

حیدرزاده به فعالیت‌های بسیج جامعه زنان در عرصه اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این عرصه تلاشمان معطوف به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه از جمله افزایش نرخ طلاق و کاهش نرخ ازدواج است که در این خصوص با برگزاری هسته‌های «پیوند مهر» در سال جاری توسط 300 هسته توانستیم جلوی 600 مورد طلاق را گرفته و با مشاوره و آموزش مهارت‌های زندگی 800 ازدواج را شکل دهیم لذا با توجه به خروجی مطلوب، افزایش و توسعه این هسته‌ها را در سال آینده در دستور کار داریم.

برگزاری 2000 نشست تحکیم خانواده

حیدرزاده به برگزاری 2000 نشست تحکیم خانواده به صورت محوری نیز اشاره کرد و افزود : در عرصه تربیتی، از جمله برنامه‌های ما ایجاد مهد‌های قرآنی با هدف تربیت نسل طراز انقلاب اسلامی و آماده سازی آنان برای حضور در اجتماع با رویکرد قرآنی و انقلابی است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی ادامه داد: تشکیل حلقه‌های صالحین با چشم‌انداز مسائل و آسیب‌های جوانان و نوجوانان و بانوان از دیگر فعالیت‌های تربیتی بسیج جامعه زنان است.

وی یادآور شد: در عرصه سازندگی بیش از هزار گروه جهادی محله محور با هدف رفع مشکلات محله و نیاز معسرین را تشکیل دادیم و اعزام یک روزه تا 10 روزه گروه‌های جهادی بانوان به مناطق محروم و حاشیه شهر از جمله اقدامات بسیج جامعه زنان در این عرصه است.

توزیع بسته‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی عنوان کرد: بسیج جامعه زنان در شرایط بحرانی مثل سیل و زلزله اقداماتی داشته و در شرایط کنونی که با بحران شیوع کرونا ویروس مواجه شده‌ایم با تشکیل تیم‌های ترویجی جهت آموزش بهداشت و خودمراقبتی به عموم مردم و توزیع اقلام بهداشتی درب منازل 2000 هزار نفر در قالب اکیپ‌های دونفره در مشهد سازماندهی شدند.

حیدرزاده با اشاره به تعطیلی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی بسیج از راه‌اندازی سایتی برای فروش محصولات که توسط بانوان تولید شده خبر داد.

وی به فعالیت‌های سازمان در عرصه امنیتی اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه نیاز است بانوان برای مقابله با بحران‌ها توان خود را ارتقا دهند، لذا گردان‌های کوثر را در کل استان تشکیل دادیم به طوری که 14 گردان امنیتی کوثر، 25 گردان توسعه یافته کوثر و نیز 61 گردان امداد و نجات الزهرا(س) را سازماندهی کردیم، همچنین در عرصه فضای مجازی بسیجیان ما در قالب گردان‌های سایبری در استان سازماندهی شده‌اند.

انتهای پیام
captcha