اجرای پویش «هر روز یک سوره قرآن» در مدارس مجازی کردستان
کد خبر: 3887793
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

اجرای پویش «هر روز یک سوره قرآن» در مدارس مجازی کردستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان از اجرای پویش «هر روز یک سوره قرآن» در مدارس مجازی این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر، رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان، اظهار کرد: با هدف ارتقای آموزش قرآن و ایجاد خاطره‌ای ماندگار در ذهن دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در این پویش جزء 30 قرآن کریم در 56 مدرسه مجازی وکانال ارتباطی آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان به حفظ سوره‌های قرآن کریم ترغیب خواهند شد، افزود: نهادینه کردن فرهنگ تلاوت روزانه قرآن، ایجاد روحیه قرآنی و آشنایی با شیوه تلاوت صحیح کتاب آسمانی در راستای رشد و تکامل دینی دانش آموزان بسیار مؤثر است.
 
رنجبر همراهی و همکاری اولیای دانش آموزان با نیازهای ویژه در برنامه‌های تربیتی و قرآنی راضروری دانست و اعلام کرد: همراهی اولیای دانش آموزان با معلمان باعث می شود تا اثربخشی تعلیم و تربیت بیشتر وخاطره ای ماندگار در ذهن دانش آموزان ثبت شود.
 
رئیس اموزش وپرورش استثنایی استان ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با مفاهیم اخلاقی و تربیتی قرآن را از اهداف برگزاری این برنامه معنوی دانست و گفت: حدود 900 دانش آموز با نیاز ویژه در این محفل معنوی وبرنامه آموزشی، فرهنگی و تربیتی شرکت خواهند کرد.
 
وی بیان کرد: براساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دوره های تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن وسال دانش آموزان دراین برنامه های مجازی در نظر گرفته شده است.
 
رنجبر با بیان اینکه سند تحول بنیادین براساس آموزه های قرآن طراحی شده است، افزود: تزکیه بر تعلیم تقدم دارد ورویکرد آموزش وپرورش نیز همواره در این مسیر بوده است.
 
وی با بیان اینکه دانش آموزان با الگو قراردادن کتاب آسمانی در برنامه‌های زندگی خود در مسیر رشد و تعالی قرار می‌گیرند، افزود: امید است با برگزاری این برنامه‌ها بتوانیم به تعمیق معارف الهی دست یابیم.
انتهای پیام
captcha