اعتبار 41 میلیارد ریالی بهزیستی برای تهیه اقلام بهداشتی و حفاظتی
کد خبر: 3888249
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷

اعتبار 41 میلیارد ریالی بهزیستی برای تهیه اقلام بهداشتی و حفاظتی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: بیش از 41 میلیارد ریال اعتبارات از سوی بهزیستی برای جبران هزینه‌های اقلام بهداشتی و حفاظتی به مراکز مختلف تجمعی شامل مراکز توانبخشی، مراکز پیشگیری و خانه و فرزندان پرداخت شده است.

اعتبار 41 میلیارد ریالی بهزیستی برای تهیه اقلام بهداشتی و حفاظتیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی، حمیدرضا پوریوسف، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، امروز 11 فروردین‌ماه در یازدهمین جلسه کمیته پیشگیری و مقابله با کرونای در مراکز تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی، اظهار کرد: از تلاش همکاران مجاهدی که درایام نوروز تلاش کردند تا آرامش فکری و جانی در مراکز بهزیستی با توجه به انتظاری که از این بحران در ذهنمان بود رعایت شود و حداقل آمار را داشته باشیم، تشکر و قدردانی می‌کنم.

رییس کمیته پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: تاکنون 11 جلسه استانی و 70 کمیته شهرستانی به منظور پیشگیری از ویروس کرونا در بهزیستی خراسان رضوی برگزار شده که در واقع 81 کمیته استانی و شهرستانی تشکیل شده و تمامی دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های سازمان بهزیستی کشور، علوم پزشکی و وزارت بهداشت اجرا شده است.

پوریوسف با بیان این مطلب که تمامی موارد مشکوک در سامانه کرونای کشور ثبت شده است، تصریح کرد: تا امروز3100 اقدام در سامانه بهزیستی کشور ثبت شده و سعی کرده‌ایم هماهنگی و آموزش را به صورت مجازی و آنلاین با همکاران بهزیستی پیگیری کنیم.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: پیگیری‌های زیادی داشتیم تا مراکز دولتی و غیردولتی تجمعی در خصوص اقلام بهداشتی و ضدعفونی از قبیل ماسک، مایع شست‌وشوی دست و سطوح و دستکش کمبودی نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 41 میلیارد ریال اعتبارات از سوی بهزیستی برای جبران هزینه‌های اقلام بهداشتی و حفاظتی به مراکز مختلف تجمعی شامل مراکز توانبخشی، مراکز پیشگیری و خانه و فرزندان پرداخت شده که رقم قابل ملاحظه‌ای است و بیشترین رقم به مرکز توانبخشی پرداخت شده است.

پوریوسف اضافه کرد: کمک‌هایی شامل ماسک و لوازم بهداشتی از طریق سازمان ملل به ارزش 180 میلیون تومان در بین مراکز سالمندان استان توزیع شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: از اواسط اسفندماه شیفت‌های 1480 مشاوره تلفنی را تا ساعت 24 فعال کردیم تا کمکی به سلامت روان جامعه داشته باشیم و رسیدگی به وضعیت روحی و روانی افراد نیازمند به مشاوره تخصصی و خوشبختانه توانسته به کاهش اضطراب و نگرانی جامعه بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: طرح آموزش و توزیع بسته‌های حفاظتی و بهداشتی را در بین کودکان کار و خیابانی در چهارراه‌ها، معابر اصلی و مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار مشهد را اجرا کردیم که 26 تیم داوطلب تا امروز 5000 بسته را توزیع کردند و آموزش‌های خود مراقبتی و بهداشت فردی را نیز به کودکان آموزش داده‌اند.همچنین بسته‌های مواد غذایی و حمایتی بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

پوریوسف با اشاره به فعالیت کارگاه‌های تولیدی، گروه‌های همیار بهزیستی خراسان رضوی در ایام نوروز و بحران کرونا بیان کرد: تعداد زیادی از کارگاه‌ها وگروه‌های همیار و NGOهای تحت پوشش بهزیستی در این ایام به تولید ماسک مشغول بودند که بالغ بر 40 هزار ماسک در روز تولید کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در خصوص آموزش و توزیع بسته‌های بهداشتی توسط تیم‌های سیار کاهش آسیب و مراکز در حاشیه شهر که بین معتادین متجاهر توزیع شده است، افزود: 10 تیم در مشهد و یک تیم در شهرستان نیشابور به پاتوق‌های معتادین سرکشی می‌کنند و تاکنون 1800 بسته بهداشتی بین این افراد توزیع شده و 15 پایگاه سلامت اجتماعی و سلامت روان در قالب 37 تیم در استان در محلات کار آموزش و توزیع بسته‌های بهداشتی و حفاظتی ویروس کرونا را انجام می‌دهند و در حال حاضر هزاران عدد ماسک و دستکش و مواد شست‌وشوی دست و سطوح توزیع شده است.

وی اظهار کرد: خراسان رضوی با 300 مرکز تجمعی و 12 هزار فرد مقیم در مراکز به خاطر وجود معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی وضعیت خاصی دارند و اکثر این افراد آسیب‌پذیر هستند و از طرفی تجمع این افراد در مراکز خود باعث تسهیل بیماری کرونا شده به همین جهت توجه زیادی به مراکز شده و از اینجا از اقدامات و تلاش‌های جهادگونه همکارانمان در مراکز دولتی و غیر دولتی، شیرخوارگاه، مراکز اورژانس اجتماعی، مراکز کاهش آسیب ها، مراکز توانبخشی، درمان اعتیاد و خانه فرزندان قدردانی می‌کنم.

پوریوسف خاطرنشان کرد: تشکیل ستاد مردمی پشتیبانی و مقابله با ویروس کرونا در استان با حضور بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، بهزیستی خراسان رضوی تحت عنوان کمیته مراکز تجمعی تشکیل شده و لیستی از نیازمندی مراکزغیر دولتی جمع آوری شده تا مراکز دسترسی بیشتری به تهیه اقلام بهداشتی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha