بسته‌های حمایتی تاسیسات گردشگری و اماکن اقامتی منوط به شرایط آینده است
کد خبر: 3888345
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

بسته‌های حمایتی تاسیسات گردشگری و اماکن اقامتی منوط به شرایط آینده است

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: بسته‌های حمایتی برای تاسیسات گردشگری و اماکن اقامتی منوط به شرایط آینده است، در حال حاضر اولویت اول شکست کروناست و پس از شکست کرونا با توجه به شرایط خراسان رضوی به تهران پیشنهاد خواهد شد.

بسته‌های حمایتی تاسیسات گردشگری و اماکن اقامتی منوط به شرایط آینده استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محمدصادق براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، در جلسه کمیته گردشگری و زیارتی ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونای خراسان رضوی که با حضور مدیران تشکل‌های اماکن اقامتی و گردشگری برگزار شد، اظهار کرد: ما از متولیان در بخش دولتی و بخش خصوصی حوزه گردشگری که دستورالعمل‌های پیشگیری و مبارزه با شیوع ویروس کرونا را به نحو مطلوب انجام دادند، قدردانی می‌کنیم. تاسیسات گردشگری استان همکاری شایسته‌ای را با ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا داشته‌اند که موثر بوده است.
وی با اشاره به مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا اظهار کرد: پس از شکست کرونا ضمن آمادگی لازم تاسیسات گردشگری، باید شاهد ادامه فعالیت واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری برای میزبانی زائران و گردشگران باشیم.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: بسته‌های حمایتی برای تاسیسات گردشگری و اماکن اقامتی منوط به شرایط آینده است، در حال حاضر اولویت اول شکست کروناست و پس از شکست کرونا با توجه به شرایط خراسان رضوی به تهران پیشنهاد خواهد شد.

براتی تصریح کرد: در صورتی که بتوانیم از منابع استانی کمک خواهیم کرد، همچنین نیازهای استان را به ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با کرونا اعلام کرده و درخواست کمک خواهد شد تا ستاد ملی به استان کمک کند.

وی گفت: استراحت‌گاهی برای افرادی که مرحله درمان را در بیمارستان پشت سر گذاشته‌اند پیش‌بینی شده تا در صورت نیاز از این مراکز استفاده شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی در حوزه گردشگری با توجه به شرایط اظهار کرد: برنامه عملیاتی برای ادامه همین وضعیت و برنامه عملیاتی دیگر برای بعد از کرونا ارائه شود تا جذب گردشگر و توریست، فعالیت نداشتن تاسیسات گردشگری و اماکن اقامتی جبران شود.

وی با اشاره به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی یادآورشد: حداقل تا ۲۲ فروردین‌ماه درگیر ویروس کرونا هستیم و بعد از آن نیز پیش‌بینی می‌شود طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ادامه یابد.

براتی بر ضرورت اجرای طرح‌های مصوب ستاد و در خانه ماندن مردم تاکید کرد و گفت: اگر چه از رشد سریع کاسته شده اما آمار مبتلایان و فوتی‌ها مناسب نیست. البته خراسان رضوی به نسبت دیگر استان‌های کشور دارای وضعیت خوبی است و در رده یازدهم قرار دارد.

در ادامه ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی اظهار کرد: تشکل‌های گردشگری استان همکاری‌های شایسته‌ای را داشته‌اند و ما از ستاد ملی و ستاد استانی پیشگیری و مبارزه با کرونا و دستورالعمل‌های وزارت تبعیت کامل داشته‌ایم.

وی افزود: براساس بخشنامه وزارتخانه همه مجوزها تا پایان اردیبهشت ماه معتبر است و نیاز به تمدید ندارد، البته اداره کل نیز در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر با یک سوم ظرفیت فعال است.

مکرمی‌فر با بیان این که بازرسی‌ها و نظارت‌ها بر تاسیسات گردشگری به صورت تلفیقی و جداگانه انجام می‌شود، گفت: 44 خانه‌مسافر غیرمجاز را از ابتدای شیوع کرونا در مشهد پلمب کردیم و با دادستانی نیز برای جلوگیری از فعالیت سایت‌هایی که خانه مسافر را تبلیغ می‌کردند، مکاتبه شده است.

وی تاکید کرد: در صورت نیاز ۳۵۰ مهمان‌سرا و زائرسرای دولتی که در استان وجود دارند، می‌توانند وارد چرخه همکاری با ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا شوند.

مکرمی‌فر با بیان این که برنامه‌هایی را برای شرایط متفاوت تنظیم کرده‌ایم، اظهار کرد: با عبور از این بحران آمادگی کامل را داریم که به سرعت به شرایط قبل برگردیم و خدمات‌رسانی به زائران و مسافران را انجام دهیم.

وی یادآور شد: به نظر با توجه به این که طی این مدت مردم در خانه بوده‌اند و نیاز به احیاء مجدد روحی دارند، مهمترین مقصد سفر آنها حرم مطهر رضوی خواهد بود و ما شاهد موجی از حضور مشتاقان بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) در مشهد خواهیم بود.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی با اشاره به مشوق‌های اعلام شده برای کمک به تاسیسات گردشگری، گفت: امیدواریم با شکست کرونا شاهد رونق دوباره گردشگری و زیارت در خراسان رضوی باشیم.

همچنین یوسف بیدخوری، معاون گردشگری اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی از هتل‌های دولتی و وابسته به دیگر نهادها که برای در اختیار گذاشتن فضای هتل برای اسکان بیماران بهبود یافته اعلام آمادگی کرده‌اند، گزارشی ارائه کرد و گفت: ترجیحا از مهمان‌سراها و زائرسراهای دولتی استفاده و در گام بعدی از این هتل‌ها استفاده شود.

همچنین امیر سزاوار رئیس هیات مدیره انجمن حرفه‌ای هتلداران استان خراسان رضوی در این جلسه گفت: اولویت اول همکاران ما در جامعه حرفه‌ای هتلداران سلامت مردم است و ما تا شکست کرونا همچنان که تاکنون همکاری داشته‌ایم، همکاری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در صورتی که ظرفیت هتل‌ها و میهمان‌سراهای دولتی برای اسکان بیماران بهبود یافته پاسخگو نباشد، جامعه حرفه‌ای هتلداران به طور یقین وظیفه انسانی خود می‌داند که در این شرایط کنار مردم باشد.

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی؛ سزاوار تصریح کرد: با توجه به اینکه با همت مردم کرونا را شکست خواهیم داد، برای پساکرونا جشنواره‌ای در پائیز که مسافران کمتری سفر می‌کنند برنامه‌ریزی شود تا با هماهنگی تاسیسات گردشگری و اصناف و حمایت دولت برگزار شود.

انتهای پیام
captcha