موكب‌داران اربعین فارس در كنار مدافعان سلامت
کد خبر: 3888740
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۰

موكب‌داران اربعین فارس در كنار مدافعان سلامت

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس از ورود موكب‌داران اربعینی استان برای كمك به مدافعان سلامت در شرایط شیوع كرونا خبر داد و گفت: موكب‌داران در یك ماه گذشته اقدامات متعددی در این زمینه انجام داد‌ه‌اند.

به گزارش ایكنا از فارس، اسكندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان شب گذشته، 14 فروردین‌ماه در دیدار با استاندار از كمك موكب‌داران اربعین استان به مدافعان سلامت خبر داد و گفت: در یک ماه گذشته تعداد زیادی از موکب‌داران استان فارس به‌صورت داوطلبانه با استفاده از ظرفیت خادمان موکب و حمایت مالی مردم شهرستان‌های استان فارس تلاش شبانه‌روزی برای مقابله با ویروس منحوس کرونا آغاز کرده‌اند.

وی افزود: کارگاه‌های تولید ماسک‌های چند بار مصرف رایگان در چند نقطه از استان فارس با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی ایجاد شده است که روزانه بر حسب نیاز ماسک تولید و توسط خادمان موکب‌ها توزیع می‌شود.

قاسمی بیان كرد: طی یک ماه گذشته، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته موکب‌های استان با استفاده از امکانات خود  به‌صورت شبانه‌روز در سطح شهرستان‌ها و روستاها اقدام به گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر می‌كنند و این اقدام تا زمان قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس یادآور شد: موکب‌ها با تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی، ضدعفونی و بسته‌های غذایی شامل برنج، حبوبات، کنسروجات و ... برای خانواده‌های نیازمندان و ایتام در تلاش هستند بار مشکلات این خانواده‌های نیازمند را در سطح استان فارس کم کنند.

وی تأكید كرد: موکب‌داران فارس هر زمان که مردم نیاز به کمک و همراهی داشتند پای کار بودند که نمونه آن را می‌توان در خدمات انجام شده در سیل اول سال 98 در خوزستان و لرستان مشاهده کرد.

قاسمی در پایان در خصوص فعالیت‌های عتبات عالیات نیز گفت: به حول و قوه الهی کار توسعه حرم‌های مطهر ائمه اطهار(ع) با قدرت به پیش خواهد رفت و مردم ولایت‌مدار استان فارس همچون سالیان گذشته در این امر مقدس، خواهند درخشید.

لزوم حمايت از خادمان اهل بيت(ع)

عنایت‌الله رحیمی، استاندار استان فارس نیز در این دیدار موکب‌های اربعین را ظرفیت عظیم و مهم دانست و برحمایت از این خادمان اهل بیت(ع) تأکید کرد.

وی با اشاره به زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی مدیران اجرایی و خادمان تعداد زیادی از موکب‌های اربعینی استان در مقابله با ویروس کرونا، گفت: ان‌شاءالله بعد از این دوران، در دیداری با این عزیزان حضوراً از خدمات خداپسندانه و خالصانه آنان تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام
captcha