مؤمنان واقعی خود را به صفت احسان آراسته می‌سازند
کد خبر: 3888970
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵

مؤمنان واقعی خود را به صفت احسان آراسته می‌سازند

نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: احسان و نیکوکاری کارکردهای زیادی در عرصه‌های فردی، اجتماعی، فرهنگی، معنوی و... دارد و مؤمنان واقعی و انسان‌های صاحب خرد و اندیشه در هر عصر و نسلی، سعی و تلاش کرده‌اند خود را به صفت و ویژگی احسان و نیکوکاری، آراسته سازند.

مومنان واقعی خود را به صفت احسان و نیکوکاری آراسته می‌سازندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، جواد آرین‌منش، نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، در خصوص پویش «چراغی برافروز» که توسط شهرداری مشهد اه‌اندازی شده است، اظهار کرد: راه‌اندازی پویش چراغی برافروز تویط شهرداری مشهد حرکتی انسانی، اخلاقی و اسلامی است.

وی ادامه داد: گسترش ویروس کرونا در جهان و کشور ما تبعات مختلفی از جمله تبعات اقتصادی عظیمی در سطح خرد و کلان داشته که شاید جبران آن سال‌ها به درازا بکشد.

آرین‌منش عنوان کرد: طبعا غلبه بر چنین مشکل عظیمی نیازمند مشارکت‌ آحاد مردم است، هرکسی متناسب با توان و شرایط خود، در خانه ماندن کمترین کاری است که همه موظند انجام دهند، اما همین در خانه ماندن نیز مستلزم تامین معاش است و کارگر روزمزدی که هزینه روزانه زندگی او و خانواده با کار کردن تأمین می‌شود چگونه می‌تواند این توصیه را عمل کند در حالیکه نان شب ندارد.

نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از طرفی دولت در شرایط اقتصادی نامناسبی قرار دارد، لذا اینجاست که کمک خیرین نیک اندیش می‌تواند نقش موثری در این زمینه ایفا کنند و چراغی به قول مولوی روشن کنند که چه زیبا سروده است:
تو مگو همه به جنگند و ز صلح من چه آید
تو یکی نه‌ای هزاری تو چراغ خود برافروز
که یکی چراغ روشن ز هزار مرده بهتر
که به است یک قد خوش ز هزار قامت کوژ

مؤمنان واقعی خود را به صفت احسان آراسته می‌سازند

آرین‌منش افزود: امام علی(ع)‏ نیز می‌فرماید «خوشا به حال آن که به بندگان خدا نیکی کند و برای آخرت خود زاد و توشه برگیرد»، از جمله مفاهیم ارزشمندی که در آموزه‌های دینی به خصوص قرآن کریم، مورد عنایت و توجه قرارگرفته و به آن سفارش شده، احسان و نیکوکاری است. احسان و نیکوکاری کارکردهای زیادی در عرصه‌های فردی، اجتماعی، فرهنگی، معنوی و... دارد. مؤمنان واقعی و انسان‌های صاحب خرد و اندیشه در هر عصر و نسلی، سعی و تلاش کرده‌اند خود را به صفت و ویژگی احسان و نیکوکاری، آراسته سازند.

وی خاطرنشان کرد: مبنای نیکوکاری و رسیدگی به کار مردم و نیازمندان در اسلام تقوی و پرهیزکاری است و قرآن مجید در آیه 2 سوره مائده می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُحِلُّوا شَعَائِرَ اللَّهِ وَلَا الشَّهْرَ الْحَرَامَ وَلَا الْهَدْيَ وَلَا الْقَلَائِدَ وَلَا آمِّينَ الْبَيْتَ الْحَرَامَ يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنْ رَبِّهِمْ وَرِضْوَانًا ۚ وَإِذَا حَلَلْتُمْ فَاصْطَادُوا ۚ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ أَنْ صَدُّوكُمْ عَنِ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ أَنْ تَعْتَدُوا ۘ وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَىٰ ۖ وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۖ إِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ» و به این امر اشاره دارد و می‌فرماید بر امور نیک و تقوی، تعاون و همکاری نمایید. انسان مسلمان باید در پی رفع حوایج برادر مسلمان باشد و سعی کند تا می‌تواند به هر صورت ممکن به آنان یاری دهد.

نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: به هرحال بنده به سهم خود از این حرکت ارزشمند تشکر می‎کنم‌ و امیدوارم همچنان که پرستاران عزیز امروز جان برکف در خط مقدم حضور دارند آحاد مردم هم هرکسی در حد توان خود در این حرکت انسانی مشارکت کنند.

انتهای پیام
captcha