رقابت‌پذیری و کاهش هزینه‌ها؛ دو عامل رونق تولید
کد خبر: 3889242
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

رقابت‌پذیری و کاهش هزینه‌ها؛ دو عامل رونق تولید

استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: رقابت‌پذیری و کاهش هزینه‌های تولید در حقیقت دو عامل اصلی و لازمه رونق تولید هستند؛ وقتی هزینه‌های تولید بالا می‌رود، محصول نهایی گران و یا بی‌کیفیت خواهد بود، باید تلاش شود تا تولید ارزان و با کیفیت شود تا بتواند رقابت‌پذیر و مورد پذیرش باشد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، احمدعلی موهبتی، استاندار صبح امروز، 17 فروردین‌ماه در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان گفت: چند سالی است که رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال‌ روی مسئله اقتصاد تأکید دارند، به‌عنوان مثال سال گذشته «رونق تولید» و امسال نیز سال «جهش تولید» نامگذاری شد که بیانگر اهمیت این مسئله است.

وی ادامه داد: باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا موانع تولید برداشته شود؛ رفع موانع تولید سبب رونق و جهش اقتصادی می‌شود که این امر در سال‌جاری اولویت نخست ما خواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سال گذشته از لحاظ رشد اقتصادی سال نسبتاً خوبی بود، اظهار کرد: با توجه به میزان بارندگی مطلوب، امسال نیز ان‌شاءالله روند رشد اقتصادی ادامه خواهد داشت و امیدواریم با حذف موانع، راه توسعه هموار شود.

موهبتی افزود: رقابت‌پذیری و کاهش هزینه‌های تولید در حقیقت دو عامل اصلی و لازمه رونق تولید هستند؛ وقتی هزینه‌های تولید بالا می‌رود، محصول نهایی گران و یا بی‌کیفیت می‌شود، در نتیجه سبب دفع مشتری شده و عدم رونق اقتصاد داخلی را به همراه دارد؛ باید تلاش شود تا تولید ارزان و با کیفیت شود تا بتواند رقابت‌پذیر شود و مورد پذیرش قرار گیرد.

وی بیان کرد: افزایش کیفیت محصولات داخلی و تقاضا برای خرید کالای ایرانی در واقع دو عامل لازم و ملزوم یکدیگر هستند؛ وقتی تقاضا وجود داشته باشد، تولیدکننده نیز سرمایه کافی برای تولید کالای با کیفیت خواهد داشت و اگر محصول نهایی کیفیت داشته باشد، تقاضا برای آن افزایش می‌یابد.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: فرهنگ خرید و تقاضای مصرف‌کنندگان باید تغییر کند؛ ما باید حمایت از تولید ملی را در جهت رونق اقتصاد کشورمان، یک وظیفه ملی تلقی کنیم؛ همچنین تولیدکنندگان نیز باید خود را ملزم بدانند که کیفیت و مرغوبیت محصولات خود را افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان نقش مهمی در ترانزیت کالا دارد، اضافه کرد: آنچه در این استان مهم محسوب می‌شود و در تمام اسناد به آن اشاره شده، توجه به تجارت و ترانزیت بوده که این امر نیازمند راهکار مناسب است.

موهبتی در ادامه به وضعیت شیوع کرونا در استان اشاره کرد و افزود: میانگین مشارکت مردم در طرح غربالگری غیرحضوری ویروس کرونا بین سه دانشگاه علوم پزشکی این استان حدود ۹۵ درصد بوده است.

وی گفت: اقدامات کنترلی در مبادی ورودی و خروجی استان همچنان باید ادامه یابد؛ بنابراین ادامه این روند و فاصله‌گذاری اجتماعی در روزهای آینده ضرورت دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان تأکید کرد: آماده‌باش ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا حداقل تا پایان فروردین به همین سبک و سیاق ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha