مرحوم اکبرزاده توصیه‌های خود را نه با کلام بلکه با رفتار نشان می‌داد
کد خبر: 3889279
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

مرحوم اکبرزاده توصیه‌های خود را نه با کلام بلکه با رفتار نشان می‌داد

یک مداح اهل بیت(ع) گفت: مرحوم اکبرزاده توصیه‌‌های خود برای مردم و شاگردانش را با کلام منتقل نمی‌کرد، بلکه سعی می‌کرد با رفتار و عمل خود این کار را انجام دهد.

مرحوم اکبرزاده توصیه‌های خود را نه با کلام بلکه با رفتار خود نشان می‌دادعلی ملائکه، یک مداح اهل بیت(ع) در مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، درخصوص ویژگی‌های شخصیتی مرحوم محمود اکبرزاده، شاعر و مداح پیشکسوت و مطرح مشهد که روز گذشته به دیار باقی شتافت، اظهار کرد: طی مدت 30 سالی که ایشان را می‌شناختم مشخص بود که مرحوم اکبرزاده شخصیتی انقلابی است و همیشه خدمت‌گذار امام حسین(ع) بود و فعالیت‌هایش نیز در اکثر موارد در خصوص این امام بزرگوار بود.

وی ادامه داد: در این میان موضوعی که همیشه آن مرحوم به ما گوشزد و به نوعی یادآوری می‌کرد، این بود که در خط انقلاب اسلامی باشیم و سنگ امام حسین(ع) را به سینه بزنیم، همچنین همیشه ادب و احترام به بزرگتر را سرلوحه نصایح و توصیه‌های خود به جوانان و سایر افرادی که پای درس ایشان بودند، قرار می‌داد.

این مداح اهل بیت(ع) در مشهد بیان کرد: مرحوم اکبرزاده با وجود اینکه اینکه سن بالایی داشت، اما همیشه در تمامی جلساتی که در مشهد برگزار می‌شد، حضور داشت و ارتباط بسیار خوبی نیز با جوانان برقرار می‌کرد و هنگامیکه جوانان خدمت ایشان می‌رسیدند، از آن‌ها با آغوش باز استقبال می‌کرد.

ملائکه گفت: در شب‌های سه‌شنبه جلسه‌ای برای مداحان مشهد برگزار می‌شد و مسئولیت این جلسات نیز بر عهده مرحوم اکبرزاده بود، اما به دلیل اینکه ایشان شخصیتی مطرح بود، بر همین اساس سایر مردمی که مداح هم نبودند، در این جلسات حضور پیدا می‌کردند تا بتوانند از گفته‌ها و سخنان آن مرحوم، کمال استفاده را ببرند.

وی بیان کرد: شاید بتوان یکی از دلایل علاقه مردم برای حضور در این جلسات را رفتار خوب، مردمی بودن و ارتباط مطلوب مرحوم اکبرزاده با مردم دانست و با وجود اینکه سن ایشان نزدیک به 88 سال بود، اما هیچگاه از ارتباط با مردم خسته نمی‌شد، همچنین در طی این سال‌ها هیچگاه ندیدم که ایشان از فردی غیبت کند.

این مداح اهل بیت(ع) در مشهد اظهار کرد: آن چیزی که از ایشان برای من به یادگار مانده و هیچگاه فراموش نخواهم کرد این است که هر ساله جامعه مداحان کشور به‌مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) خدمت مقام معظم رهبری می‌رسند، در سال گذشته نیز این توفیق نصیب من شد که بتوانم خدمت ایشان برسم که در آنجا مرحوم اکبرزاده بنده را مورد حمایت قرار داد و به نوعی قوت قلبی برای من بود و این موضوع برای من ارزش بسیار زیادی دارد.

ملائکه افزود: هر خانواده‌ای که پدر خود را از دست می‌دهد، یتیم می‌شود و متاسفانه روز گذشته نیز با فوت این شاعر و مداح پیشکسوت، خانواده مداحان مشهد نیز یتیم شدند.

محمود اکبرزاده، متولد ۱۳۱۲ محله نوغان مشهد و از پایه‌گذاران انجمن‌های قدیمی شعر مشهد و رئیس کانون مداحان مشهد بود که به دلیل عفونت ریه در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

انتهای پیام
captcha