مقابله با شیوع کرونا در سایه موقوفات
کد خبر: 3889523
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

مقابله با شیوع کرونا در سایه موقوفات

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت‌های موقوفات و بقاع متبرکه، اقدامات این اداره را در راستای مقابله با شیوع کرونا تشریح کرد.

مقابله با شیوع کرونا در سایه موقوفاتحجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص اقدامات این اداره‌کل برای مقابله با کرونا اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم تا همگام با مردم و سایر نهادهای مسئول در امر مقابله با ویروس کرونا گامی جهت پیشگیری و درمان این بیماری برداشته و با هم‌افزایی و همکاری، یاری‌رسان مردم در مسائل اجتماعی و فرهنگی باشیم.

وی افزود: به‌منظور پیشگیری و مبارزه با شیوع ویروس کرونا سازمان اوقاف و امور خیریه طی مکاتباتی با دبیر ستاد ملی مبارزه با کرونا ظرفیت‌های این سازمان برای پیشبرد اهداف ستاد را تشریح کرد.

احمدزاده ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه اقدامات خوبی نیز در سایه موقوفات و بقاع متبرکه سراسر کشور در راستای پیشگیری و مبارزه با این ویروس منحوس صورت پذیرفته است و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز با همکاری متولیان و هیئت امنای بقاع متبرکه توانسته تا اقداماتی در این زمینه انجام دهد.

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی ابراز کرد: از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به حمایت این اداره‌کل از گروه‌های جهادی بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و کمک به ارتقای مسئولیت اجتماعی مردم اشاره کرد.

وی تصریح کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با محور قرار دادن بقاع متبرکه در این استان پایگاه‌هایی را برای کمک به سلامت اجتماعی و در راستای مقابله با کرونا تشکیل داده و تلاش کرده تا در این ایام با اقدامات فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خود گامی مؤثر در پیشبرد اهداف ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا بردارد.

توزیع اقلام بهداشتی و غذایی میان نیازمندان

احمدزاده با بیان اینکه طرح «آستان مهربانی» در آستانه سال جدید و با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور اجرایی شد، بیان کرد: ۱۱۰۰ بسته بهداشتی، 50 هزار ماسک و ۱۵۰۰ بسته موادغذایی به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل موقوفات مرتبط با خراسان رضوی و کمک خیران تهیه و میان نیازمندان اطراف بقاع متبرکه و مناطق کم‌برخوردار استان توزیع شد.

مدیرکل اوقاف خراسان رضوی اظهار کرد: همچنین توزیع ۵۰۰ بسته موادغذایی شامل برنج، روغن، حبوبات و ... و 5000 ماسک در مناطق حاشیه شهر مشهد و ۱۵۰ بسته مواد غذایی در شهرستان طرقبه شاندیز صورت گرفت.

احمدزاده تصریح کرد: بر خلاف هر سال طرح آرامش بهاری در ۸۰ بقعه متبرکه بدون حضور زائران و با پخش دعای لحظه تحویل سال، پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری، پخش دعای کمیل و دعای توسل جهت رفع بلا و شفای مریض‌ها، پخش مولودی و سخنرانی‌های مناسبتی در ایام شادی و اعیاد شعبانیه از بلندگوی بقاع متبرکه اجرا شد.

وی گفت: نصب ۸۰۰ پوستر نمایشگاهی متناسب ایام در محل‌های مناسب جهت استفاده عموم، توزیع ۲۰۰۰ جلد کتابچه دعای هفتم صحیفه سجادیه و فضاسازی و آذین‌بندی بقاع متبرکه مجری طرح از دیگر اقدامات بقاع متبرکه در این ایام است.

انتهای پیام
captcha