خراسان رضوی؛ یکی از هشت استان بحرانی کشور در زمینه شیوع کرونا
کد خبر: 3889795
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸

خراسان رضوی؛ یکی از هشت استان بحرانی کشور در زمینه شیوع کرونا

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: اکنون شرایط این استان، در موضوع شیوع ویروس کرونا به هیچ عنوان مناسب نیست و براساس اعلام ستاد ملی کرونا خراسان رضوی یکی از هشت استان بحرانی کشور در زمینه شیوع بیماری است.

خراسان رضوی؛ جز هشت استان بحرانی کشور در زمینه شیوع بیماری کرونابه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدصادق براتی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، در حاشیه بازدید از مراکز نقاهتگانی بیماران کرونا در شهرستان کاشمر، اظهار کرد: برای جبران خسارت‌‏هایی که به صنعت گردشگری استان وارد شده برنامه‌هایی را دنبال می‎کنیم که در همین خصوص مسئولان حوزه گردشگری موظف شده‌اند برنامه‎ها و تدابیر لازم را برای بعد از ویروس کرونا و یا اکنون که درگیر این ویروس هستیم اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: هرچند خراسان رضوی استان زائرپذیری است و در سال‌های گذشته پذیرای میلیون‎ها نفر در ایام نوروز و پایانی سال بودند، اما امسال این موقعیت را از دست داده‎ایم و خسارت وارده جبران‎پذیر نخواهد شد، اما با این وجود از مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری استان خواسته شده جشنواره‎هایی را در برنامه‎های خود پیش‌بینی کنند تا بخشی از خسارت‎هایی که به همه حوزه‎ها وارد شده جبران شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اینکه براساس سیاست‎های استاندار خراسان رضوی به‌زودی در هشت شهرستان استان تخت نقاهتگاهی ایجاد می‎شود، افزود: در این مراکز افرادی که مشکلاتی دارند و در منازل مسکونی‌شان امکانات و شرایط مجزا برای خود قرنطینگی ندارند بستری می‎شوند تا بعد از سلامت کامل نزد خانواده‎هایشان بازگردند.

براتی بیان کرد: بیماران مبتلا به کرونا که بعد از طی مدت درمان در بیمارستان مرخص می‎شوند باید چند روزی را در قرنطینه باشند و یا افرادی که دارای علائم ابتدایی کرونا هستند از دیگر کسانی خواهند بود که در این مراکز دوران نقاهت خود را خواهند گذارند.

وی گفت: اگرچه در ابتدا ظرفیت اعلام شده به خراسان رضوی برای ایجاد مراکز نقاهتگاهی بیماری کرونا از طرف ستاد ملی کرونا هزار تخت بود، اما با توجه به ظرفیت این استان از نظر سفر زائر و مسافر این میزان به ۲۵ هزار تخت افزایش یافت.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی مطرح کرد: از این تعداد، ۲۰ هزار تخت در مشهد و پنج هزار تخت در هشت شهرستان دیگر استان در نظر گرفته شده است، اگرچه در سایر شهرستان‌ها نیز مقدماتی فراهم شده و مراکز نقاهتگاهی پیش‌بینی شده؛ اما چون در آن شهرستان‌ها بحران بسیاری نداریم، همین هشت شهرستان به‌گونه‎ای تعریف شده‎اند که معین آن شهرها در زمان بحران باشند و از این طریق کمک خواهد شد.

براتی اظهار کرد: اقامت در این نقاهتگاه‎ها کاملاً رایگان و بدون هیچ هزینه‎ای خواهد بود، اگر شرایط بحرانی شود و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پاسخگو نباشند این مراکز به عنوان مراکز قرنطینه و نقاهتگاهی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی همچنین اقدامات انجام شده در شهرستان کاشمر برای پیشگیری از ویروس کرونا را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه در همان ابتدا برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات و کنترل‎های خوبی در شهرستان کاشمر صورت گرفت.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: قطعأ اگر توجهی نمی‎شد وضعیت کنونی بسیار بدتر ‎بود، البته اکنون هم شرایط این استان و شهرستان‌ها به هیچ عنوان مناسب نیست، براساس اعلام ستاد ملی کرونا خراسان رضوی یکی از هشت استان بحرانی کشور در زمینه شیوع بیماری کرونا است.

در این بازدید مسلم ساقی، فرماندار کاشمر از ایجاد دو مرکز با 60 تخت نقاهتگاهی خبر داد و افزود: ارائه تمامی خدمات در مراکز نقاهتگاهی به بیمارانی که از بیمارستان‌ها معرفی می‎شوند و یا افراد دارای علائم کرونا رایگان است.

وی گفت: در دو مرکزی که امروز مورد بازدید معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی قرار گرفت، امکانات، فضا و تجهیزات سوئیت‎ها و اتاق‎ها مورد تأیید قرار گرفته و مشکلی در این خصوص نداریم.

ساقی تصریح کرد: برای اینکه مشکلی از نظر انتقال بیماری به وجود نیاید، مراکز در نظر گرفته شده برای ایجاد نقاهتگاه با تراکم جمعیت همراه نیست، خوشبختانه خیران، مشارکت بسیار خوبی در ضدعفونی کردن معابر عمومی و تأمین اقلام مورد نیاز بهداشتی جهت مقابله با ویروس کرونا داشته‎اند.

انتهای پیام
captcha