پیام تبریک آیت‌الله سیدان به مناسبت نیمه شعبان
کد خبر: 3890345
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۱

پیام تبریک آیت‌الله سیدان به مناسبت نیمه شعبان

آیت‌الله سیدجعفر سیدان، مدرس حوزه علمیه خراسان به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان و سالروز ولادت حضرت ولی عصر(ع) در پیامی ضمن تبریک این عید فرخنده، توصیه‌هایی را خطاب دوستداران اهل بیت(ع) اظهار کرد.

پیام تبریک آیت‌الله سیدان به مناسبت نیمه شعبانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مشروح پیام آیت‌الله سیدان به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان و سالروز ولادت حضرت ولی عصر(ع)، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَعَدَ اَللّٰهُ اَلَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا اَلصّٰالِحٰاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي اَلْأَرْضِ كَمَا اِسْتَخْلَفَ اَلَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ اَلَّذِي اِرْتَضىٰ لَهُمْ وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً يَعْبُدُونَنِي لاٰ يُشْرِكُونَ بِي شَيْئاً وَ مَنْ كَفَرَ بَعْدَ ذٰلِكَ فَأُولٰئِكَ هُمُ اَلْفٰاسِقُونَ ﴿سوره نور آیه۵۵﴾

ولادت با سعادت نجات بخش بشریت دوازدهمین وصی و آخرین جانشین پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله، حضرت حجت بن الحسن العسکری عجل الله تعالی فرجه الشریف بر همه دوستداران حکومت عدل الهی جهانی مبارک باد.

مکرر دوستان اظهار داشته‌اند که مناسب است به مناسبت این عید بزرگ تذکر کوتاهی برای عموم علاقمندان آن حضرت ابلاغ شود، لذا به اختصار عرض می‌شود که مباحث بسیار در ارتباط با وجود مقدس حضرتش مطرح است و بحمدالله نوشته‌های فراوان از قدیم و جدید در موضوعات مهم مربوط به آن بزرگوار بررسی شده است و از مسائل بسیار به دو مسئله یادآوری می‌شود:

۱- دو نشانه از نشانه‌ها و خصوصیات مربوط به آن بزرگوار
۲- وظیفه دوستان آن حضرت

با توجه به مدارک وحیانی بسیار و معتبر از آیات شریفه قرآن و روایات نقل شده از پیامبر اکرم و ائمه معصومین علیهم السلام به خوبی استفاده می‌شود که آن بزرگوار(حضرت مهدی علیه السلام) عمر طولانی و غیبت طولانی دارند و پس از ظهور و آشکار شدنشان جهان را پر از عدل و داد می‌کنند، پس از آنکه پر از ظلم و جور شده باشد.

با این دو نشانه بطلان و دروغ بودن ادعای مدعیان مهدویت کاملاً مشخص می‌گردد چرا که آنان عمر و غیبت طولانی داشته و نه بعد از به اصطلاح ظهورشان جهان را پر از عدل و داد می‌کنند بلکه همچنان در جریان ظلم و ستم هستند.

در قسمت دوم که وظیفه و مسئولیت دوستان حضرتش در دوران غیبت چیست؟ تذکر داده می‌شود که وظیفه دوستانشان در دوران غیبت آن بزرگوار این است که تا ممکن است هدف ظهور حضرت یعنی انجام دستورات الهی و استواری و حکومت حق را در زندگی خود تعقیب نموده و کوشا باشند و در تحصیل عقاید صحیح و تخلق به اخلاق نیک و انجام واجبات، ترک گناه و تقویت حق و حقیقت و مخالفت با باطل و ظلم در حدی که مقصود است، همت کنند.

به تعبیر دیگر که در حدیثی به آن اشاره شده است( انتظار الفرج من اعظم الفرج) منتظر واقعی فرج حضرت، همراه است با آنچه گفته شده باشد.

ضمناً در ارتباط با بیماری شایع که کشورهای جهان به آن گرفتار شده‎اند، دو مطلب باید رعایت شود:

اول تضرع، خضوع، خشوع و پناهندگی به خداوند متعال و توبه از گناه و استغفار از آلودگی‌های فردی و اجتماعی و واسطه قرار دادن پیامبر گرامی و ائمه معصومین علیهم السلام در پیشگاه خداوند متعال. این مطلب تضرع و پناهندگی به خداوند متعال آن چنان اهمیت دارد که در قرآن کریم سوره انعام آیه ۴۲ فرموده است: «فَلَوْ لاٰ إِذْ جٰاءَهُمْ بَأْسُنٰا تَضَرَّعُوا وَ لٰكِنْ قَسَتْ قُلُوبُهُمْ» خداوند متعال مردم را به سختی و گرفتاری کند تا اینکه به خود آیند ما در پیشگاه خداوند متعال تضرع کرده و پناهنده شوند و رفع گرفتاری‌ها را از حضرت حق مسألت نمایند.

یادآور می‌شود این روزها که در ارتباط با ولادت حضرت مهدی صلوات الله و سلامه علیه است، حضرتش را وسیله رحمت پروردگار قرار داده، از خداوند مهربان ظهور حضرتش را خواستار و رفع گرفتاری‌ها را درخواست نماییم و نیز در سوره مبارکه انفال آیه ۳۳ فرموده است: «وَ مٰا كٰانَ اَللّٰهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَ أَنْتَ فِيهِمْ وَ مٰا كٰانَ اَللّٰهُ مُعَذِّبَهُمْ وَ هُمْ يَسْتَغْفِرُونَ».

وجود مقدس حضرت امام امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: «خداوند مردم را عذاب نمی کند در حالی که تو(پیامبر گرامی) در میان مردم باشیم و همچنین تا وقتی که استغفار می‌کنند و از گناه خود پشیمان و از خداوند طلب بخشش داشته باشند.

بنابراین ضرورت دارد در این شرایط بسیار دشوار شیوع بیماری واگیر، حال تضرع و دعا و پناهندگی به خداوند متعال داشته و اولیا عزیز، پیامبر گرامی و ائمه معصومین علیهم السلام را وسیله عنایت خداوند قرار دهیم.

دوم اینکه به گفتار و دستورات پزشکان متخصص مورد وثوق عمل نموده در ارتباطات مختلف و در برنامه‌های گوناگون رعایت دستورات بهداشتی جدی گرفته شود.

انتهای پیام
captcha