بازگشایی محدود بقاع متبرکه در خراسان رضوی
کد خبر: 3901501
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

بازگشایی محدود بقاع متبرکه در خراسان رضوی

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از بازگشایی صحن‌ها و فضای غیرمسقف بقاع متبرکه دارای ظرفیت در استان خبر داد.

بازگشایی محدود بقاع متبرکه در خراسان رضویحجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: در خراسان رضوی 304 بقعه متبرکه وجود دارد که البته این تعداد از بقاع متبرکه براساس ظرفیت و اقبال زائر به درجه یک، دو و سه تقسیم‌بندی شده است.

وی ادامه داد: براساس نامه ابلاغی به هریک از ادارات اوقاف شهرستان‌ها مقرر شد آن دسته از بقاعی که دارای ظرفیت است و شرایط پذیرش زائر با توجه به شرایط حساس این روزها را دارد و می‌تواند زمینه را برای حضور زائر فراهم کند اجازه بازگشایی دارد.

ایزدی ابراز کرد: در حال حاضر براساس ابلاغیه صادر شده، تنها صحن‌ها و فضای غیرمسقف آن دسته از بقاعی که زائران برای حضور اقبال دارند در دو نوبت صبح از ساعت 8:30 تا 11:30 و بعد از ظهر از ساعت 16 تا 19 با رعایت ضوابط بهداشتی پذیرای حضور زائران است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به اینکه 304 بقعه متبرکه در استان است اما بعضی از این بقاع بر اساس موقعیت مکانی و دورافتاده بودن حتی در شرایط عادی نیز زائر ندارد، لذا در خصوص تعداد بقاع بازگشایی شده آماری نداریم، چرا که در هر شهرستان بر اساس امکانات بقاع تصمیم بازگشایی صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha