یتیم بدون حامی در خراسان‌رضوی نداریم/ جذب بیش از ۲۰۰۰ حامی در ماه رمضان
کد خبر: 3901546
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸

یتیم بدون حامی در خراسان‌رضوی نداریم/ جذب بیش از ۲۰۰۰ حامی در ماه رمضان

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به جذب بیش از ۲۰۰۰ حامی در ماه مبارک رمضان گفت: در حال حاضر کلیه ایتام و محسنین استان دارای حامی هستند.

یتیم بدون حامی در خراسان رضوی نداریم/ جذب بیش از 2000 حامی در ماه مبارک رمضانحبیب‌الله آسوده، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: در مجموع 10 هزار یتیم و 43 هزار کودک در طرح محسنین که منظور از محسنین فرزندان خانواده‌های نیازمند هستند در استان داریم و در ماه مبارک رمضان 2436 حامی در طرح ایتام و محسنین جذب شدند.

وی افزود: در حال حاضر 70 هزار حامی در استان هستند و کلیه ایتام و محسنین حامی دارند اما با توجه به اینکه مبلغ کمک به ایتام و محسنین از کف 10 هزار تومان است، درصدد جذب تعداد بیشتری حامی هستیم تا با جمع‌آوری مبالغ بیشتر تأثیر بهتری در زندگی این گروه حاصل شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در خصوص اقدامات این نهاد در ایام ماه مبارک رمضان ابراز کرد: در ماه مبارک رمضان دو میلیون 500 هزار پرس غذای گرم با مشارکت کمیته امداد، هیئات مذهبی، مراکز نیکوکاری و خیرین تهیه و بین نیازمندان توزیع شد که این افراد نیازمند از طریق مساجد، بهزیستی و نهادهای مرتبط شناسایی شدند.

آسوده تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 170 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان توزیع شده و درصدهستیم تا این تعداد را تا 200 هزار بسته برسانیم که امیدواریم این اقدام با مشارکت خیرین و مراکز نیکوکاری استان تداوم داشته باشد، چرا که وضع موجود کماکان ادامه دارد و مادامی که بحث کرونا باشد ما نیز در کنار نیازمندان خواهیم بود.

وی در خصوص مبلغ جمع آوری شده فطریه نیز بیان کرد: از آنجا که کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات در استان فعال است، لذا باید تمام دستگاه‌هایی مانند خیریه‌ها، مراکز نیکوکاری و... که در جمع‌آوری زکات مشارکت داشتند، گزارشی را به دبیرخانه ارسال کنند تا مبالغ شمارش شود که این امر تا هفته آینده انجام خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به اینکه در راستای رعایت شرایط بهداشتی و براساس پروتکل‌های تعیین شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد شمارش مبلغ فطریه انجام خواهد شد، تصریح کرد: مبالغ جمع‌آوری شده پس از شمارش و واریز به بانک از طریق الکترونیکی با حفظ موازین شرعی فطریه که در دو بخش سادات و عام تعیین شده به حساب خانواده‌هایی که براساس اولویت ایتام و بیماران لیست‌بندی و شناسایی شده‌اند واریز خواهد شد.

انتهای پیام
captcha