تشریح جزئیات جشنواره قرآن دانشجویان کشور در خراسان رضوی
کد خبر: 3903106
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸

تشریح جزئیات جشنواره قرآن دانشجویان کشور در خراسان رضوی

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد به شرح جزئیات سی و پنجمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در خراسان رضوی پرداخت.

تشریح جزئیات جشنواره قرآن دانشجویان کشور در خراسان رضویحمیدرضا طاهری، معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص جزئیات سی و پنجمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور گفت: دانشجویان متقاضی حضور در این جشنواره (دانشگاه‌های دولتی و غیرانتفاعی تحت پوشش وزارت علوم) فرصت دارند از ۱۰ خردادماه لغایت ۲۰ خردادماه سال جاری، جهت ثبت‌نام و دریافت نام کاربری به نشانی الکترونیکی quranst.pnu.ac.ir مراجعه کنند.

وی ادامه داد: این آزمون شامل ۹ رشته معارفی و ۴ رشته حفظ، در روز سه‌شنبه، ۲۷ خردادماه به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد، در صورتیکه پذیرفته‌شدگان این مرحله در هر رشته آزمونی بیش از ظرفیت مجاز برای حضور در مرحله سراسری جشنواره باشند، نامبردگان به‌عنوان راه‌یافته نهایی به مرحله سراسری محسوب نشده و ارزیابی مجدد انجام خواهد شد که نحوه آن متعاقباً اعلام می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: طبق دستورالعمل اجرایی جشنواره، مرحله دانشگاهی در بخش‌های آوایی، هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری در خرداد و تیر‌ماه سال جاری، برگزار می‌شود و زمان دریافت تمامی آثار تا پایان تیرماه سال ۱۳۹۹ خواهد بود.

طاهری مطرح کرد: تمام فایل‌های بخش آوایی (فایل‌های تلاوت تحقیق و ترتیل) و نیز فایل‌های مربوط به دعا و مناجات‌خوانی، اذان (برادران)، تواشیح و همسرایی (برادران)، باید پس از داوری اولیه در دانشگاه (به‌صورت مجازی) و براساس سهمیه دانشگاه (مندرج در آیین‌نامه) حداکثر تا تاریخ ۳۱ تیرماه به دبیرخانه مرحله سراسری در دانشگاه صنعتی اصفهان ارسال شود، عدم ارسال فایل تا تاریخ مذکور به منزله انصراف دانشگاه از ادامه حضور در جشنواره است.

وی افزود: پس از ارزیابی فایل‌های ارسال شده، فهرست اسامی برگزیدگان بخش آوایی حداکثر تا تاریخ اول شهریورماه از سوی دبیرخانه مرکزی مستقر در اداره‌کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به دانشگاه‌ها اعلام خواهد شد.

دانشگاه صنعتی اصفهان؛ میزبان مرحله سراسری این جشنواره

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: براساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور، دانشگاه صنعتی اصفهان به‌عنوان میزبان مرحله سراسری این جشنواره انتخاب شده است.

طاهری بیان کرد: دانشجویان باید به‌وسیله دوربین یا تلفن همراه، فایل اجرای خود را از قرعه‌های ارائه شده انتخاب و پس از ضبط حداکثر تا تاریخ بیستم تیرماه سال جاری به مدیریت فرهنگی و فعالیت‌های داوطلبانه دانشگاه فردوسی مشهد تحویل دهند، روش ارسال آثار متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: قرعه‌های قرائت تحقیق شامل سوره‌های جاثیه، روم، زمر، هود، آل عمران و سوره رعد و قرعه‌های قرائت ترتیل شامل سوره‌های اسراء، سبا، فاطر، نور، قصص و سوره عنکبوت خواهد بود.

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: دریافت آثار در بخش‌های ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری و آوایی (رشته‌های دعا، مناجات خوانی، تواشیح و همخوانی) نیز حداکثر تا تاریخ بیستم تیرماه سال جاری خواهد بود.

طاهری تصریح کرد: محل تحویل یا ارسال پستی آثار توسط دانشجویان واقع در میدان آزادی، پرديس دانشگاه فردوسی، بلوار دانش، ساختمان معاونت فرهنگی و فعالیت‌های داوطلبانه، اتاق شماره یک و کدپستی ۹۱۷۷۹۴۸۹۶۳ خواهد بود، برای ارسال آثار کتبی می‌توان از آدرس پست الکترونیکی farhangi@um.ac.ir استفاده کرد.

وی گفت: جهت اطلاع از آخرین اخبار برگزاری سی و پنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی به کانال quran_fum@ و همچنین برای اطلاع از جزئیات بیشتر این جشنواره، نحوه شرکت در آن و همچنین اطلاعات بیشتر در خصوص راهنمای بخش‌های مختلف می‌توانید به پایگاه اینترنتی farhangi.um.ac.ir مراجعه کنید.

انتهای پیام
captcha