سخنگوی نجباء: حمله به پایگاه 45 حشدالشعبی تبلیغاتی بود
کد خبر: 3907747
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱

سخنگوی نجباء: حمله به پایگاه 45 حشدالشعبی تبلیغاتی بود

سخنگوی نجباء با بیان اینکه حمله به 13 نگهبان مستقر در پایگاه 45 حشدالشعبی با 20 خودروی زرهی صورت گرفت، بیان کرد: از نظر نظامی نمی‌توان آنچه را در بغداد رخ داد،‌ یک حمله نظامی تعبیر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مقاومت اسلامی نجباء، یگان مبارزه با تروریسم عراق شامگاه پنجشنبه، پنجم تیرماه، در اقدامی هماهنگ با سفارت ایالات متحده آمریکا با یورش به پایگاه تیپ 45 سازمان حشدالشعبی (متشکل از رزمندگان کتائب حزب‌الله)، تعدادی از نیروهای مقاومت را بازداشت کرد. در پی زبانه‌ کشیدن خشم جامعه عراق و واکنش‌های منفی گسترده در محافل سیاسی ـ امنیتی این کشور، رزمندگان بازداشت‌‌شده چهار روز پس از دستگیری در روز دوشنبه آزاد شدند.

نصر الشمری، سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء، حمله روز پنجشنبه را عاری از ویژگی‌ها و تعاریف نظامی توصیف کرد و گفت: این اقدام صرفاً عملیاتی علیه پایگاه پشتیبانی لجستیک حشدالشعبی و فقط متشکل از 13 نیروی نظامی به عنوان نگهبان بود.

وی با بیان اینکه عملیات یاد شده با نیروهای زیادی متشکل از 20 خودروی زرهی انجام شد، تصریح کرد: ارزیابی ما از این اقدام دال بر یک اشتباه بسیار بزرگ است که می‌توانست به درگیری بین نیروهای امنیتی منجر شود و تکرار اشتباهاتی از این دست می‌تواند کشور را به سمت سرنوشتی مجهول سوق دهد.

الشمری با اشاره به مذاکرات استراتژیک ایالات متحده آمریکا و عراق، اظهار کرد: این اقدام در واقع نمایش‌نامه‌ای برای مشروعیت‌بخشی به حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی است و همچنین تلاشی برای دور زدن مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج همه نیروهای بیگانه از خاک عراق و پایان دادن به ائتلاف بین‌المللی تلقی می‌شود که به بهانه مبارزه با داعش شکل گرفته است.

معاون دبیرکل نُجَباء با بیان اینکه «پروپاگاندای رسانه‌ای بی‌خاصیت و صداهای خریداری شده از سوی آمریکا به هیچ وجه بیانگر خواست و اراده افکار عمومی عراق نیست»، خروج اشغالگران از اراضی این کشور را حتمی دانست و افزود: بنا به ادعای برخی کارشناسان،‌ تناقض بزرگ کنونی درباره نیاز عراق به حمایت آمریکایی‌هاست. سؤالی که مطرح می‌شود این است که وقتی اشغالگران آمریکایی توانایی حمایت از خودشان را ندارند، چگونه می‌توانند امنیت عراق را حفظ کنند؟

انتهای پیام
captcha