برگزاری وبینار «نقش زنان از دیدگاه حضرت معصومه(س)» در بمبئی
کد خبر: 3907990
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲

برگزاری وبینار «نقش زنان از دیدگاه حضرت معصومه(س)» در بمبئی

وبینار «نقش زنان از دیدگاه حضرت معصومه(س)» از سوی خانه فرهنگ ایران در بمبئی برگزار و بر مقام علمی، فضائل اخلاقی و درجات دینی وی تأكيد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با فرارسیدن دهه کرامت و اعمال محدودیت‌های گسترده به سبب شیوع ویروس کرونا، وبینار «نقش زنان از دیدگاه کریمه اهل بیت(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س)» با حضور محسن آشوری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در بمبئی؛ شاما رضوی، اندیشمند اسلامی و مدرس علوم قرآنی؛ ام سلما نقوی، مدیر مجتمع آموزشی انجمن اسلام هند و ارم رضوی، رئیس مؤسسه علوم و تکنولوژی مصطفی، برگزار شد.

آشوری در سخنانی بیان کرد: دهه کرامت از ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می‌شود و سپس میلاد باسعادت احمد بن موسی، شاهچراغ(ع) و با ولادت با سعادت هشتمین پیشوای شیعیان، امام علی بن موسی الرضا(ع) پایان می‌پذیرد. کرامات و سخاوت اهل بیت(ع) به میزانی است که ایران اسلامی افتخار دارد، این بزرگواران و الگوهای جهان تشیع را همچون نگین انگشتری دربرگیرد. بر همین مبنا این دهه با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

وی با اشاره به برگزاری این وبینار، اظهار کرد: با وجود محدودیت‌های پیش‌آمده، برگزاری این گونه وبینارها در فضای مجازی می‌تواند کمکی ارزنده برای ارتقای دانش و آگاهی افراد از دریای بیکران کرامات امامان و ائمه اطهار(ع) باشد.

ام سلما نقوی نیز مطرح کرد: از زمان خلقت انسان تاکنون خداوند، پیامبران و انبیاء(ع) را برای راهنمایی بشر به سوی رستگاری مبعوث کرده است و همه آنها نشانه‌ها و معجزاتی داشتند. قرآن کریم معجزه‌ای جاویدان در میان بشر شمرده می‌شود که پیامبر(ص) آن را در میان تبلیغ کرد.

مدیر مجتمع آموزشی انجمن اسلام ادامه داد: در آیات قرآن مجید به خلقت مرد و زن اشاره شده است. اسلام دینی کامل و دارای قوانین جهان‌شمول است و حجاب را بهترین مصونیت برای زنان معرفی می‌کند. باید یادآور شد که در عصر جاهلیت زنان هیچ منزلتی نداشتند، اما با ظهور اسلام زنان منزلت و درجه اجتماعی یافتند که در هیچ دین و آئینی نظیر آن را نمی‌توان پیدا کرد.

وی با بیان اینکه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) فقط یک دختر داشت که اسوه‌ای کامل برای زنان عالم محسوب می‌شود، با اشاره به فضائل اخلاقی و درجات دینی حضرت فاطمه معصومه(س)، گفت: حضرت معصومه(س) از جمله بانوان گرانقدر و والامقام جهان تشیع است و مقام علمی بلندی دارد.

در ادامه شاما رضوی گفت: اگر سوره جمعه را مورد بررسی قرار دهیم، درمی‌یابیم که خداوند به پیامبر خود فرموده که سرزمینی وجود خواهد داشت که آنجا مدینه فاضله‌ای خواهد بود و مردان با ایمان آنها به درجات والای علوم دینی و علمی خواهند رسید و اکنون شاهدیم که جمهوری اسلامی ایران الگویی برای کشورها محسوب می‌شود.

این اندیشمند اسلامی با اشاره به تاریخ دو قرن پس از ظهور اسلام، گفت: هجرت امام هشتم(ع) و خواهر بزرگوارشان به ایران باعث شد که پایتخت‌های اسلامی که در کشورهای عربی بود به کشور غیرعرب منتقل شود و این نقطه عطفی در تاریخ اسلام محسوب می‌شود. فاطمه معصومه(س) درجات والایی در کرامت و علوم داشتند و واکاوی زندگی‌نامه ایشان می‌تواند کمکی شایان به قشر زنان به ویژه نسل جوان و نوجوان در راستای ترقی درجات عالیه باشد.

انتهای پیام
captcha