نخستین جشنواره «کارمند حافظ قرآن» برگزار می‌شود
کد خبر: 3908123
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱

نخستین جشنواره «کارمند حافظ قرآن» برگزار می‌شود

نخستین دوره جشنواره «کارمند حافظ قرآن» به همت بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات در مقاطع و رشته‌های مختلف در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

برگزاری اولین دوره مسابقات قرآن «کارمند حافظ»علی اسدی، مسئول دارالقرآن بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم،‌ گفت: بسیج نیز سهمی در تحقق این مطالبه برای خود در نظر گرفته است.

وی افزود: در همین راستا، اولین دوره مسابقات حفظ قرآن کریم با عنوان «کارمند حافظ قرآن» یادبود سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی به همت بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات تهران بزرگ، طراحی و از حدود چهل روز قبل، فراخوان ثبت نام در سطح وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ادارات ابلاغ و تا پایان خردادماه نیز فرصت ثبت نام در نظر گرفته شد.

مسئول دارالقرآن بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات تصریح کرد: پس از پایان ثبت نام، حدود 300 نفر از کارکنان وزارتخانه‌ها و ادارات و همچنین فرزندان و همسران آنها متقاضی حضور در این مسابقه شدند و مراحل ثبت نام را سپری کردند.

اسدی اظهار کرد: این مسابقه در سه بخش زیر 7 سال، از 8 تا 16 و بالای 17 سال برگزار می‌شود. رشته‌های این مسابقه متناسب با مقاطع مختلف طراحی شده است، در بخش زیر 7 سال، مسابقات در رشته‌هایی همچون حفظ 20 سوره، حفظ نیم‌ جزء، حفظ یک جزء،‌ حفظ سه جزء، حفظ پنج جزء و حفظ هفت جزء،‌ در مقطع هشت تا 16 و بالای 17 سال نیز رشته‌های حفظ یک جزء، سه جزء، پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 15 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه شاهد استقبال خوبی از این مسابقات بودیم، بیان کرد: بخش آقایان این مسابقات با رعایت کامل موارد بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از صبح روز 12 تیرماه آغاز می‌شود. بدین منظور در بخش آقایان از ساعت 8 تا 10 در مقطع سنی زیر هفت سال از ساعت 10 تا 14 در مقطع سنی 8 تا 16 سال و از ساعت 14 تا 18 نیز مقطع سنی بالای 17 سال در سالن محل برگزاری مسابقات حضور خواهند یافت. همچنین بخش بانوان این مسابقات نیز 13 تیرماه برگزار خواهد شد.

اسدی بیان کرد: در حال حاضر مرحله مقدماتی این رقابت‌ها برگزار می‌شود و اگر شاهد برپایی مسابقات قرآن در بسیج باشیم، برگزیدگان این مسابقات به عنوان نماینده بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات در آن رقابت حضور خواهند یافت.

انتهای پیام
captcha