دو اندیشمند مسیحی و راز دلدادگی به امام رضا(ع) + فیلم
کد خبر: 3908288
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۲

دو اندیشمند مسیحی و راز دلدادگی به امام رضا(ع) + فیلم

پروفسور «ویکتور الکک» و «میشل کعدی» از شخصیت‌های فرهیخته و اندیشمند مسیحی لبنان به شمار می‌آیند که ارادت خاصی به امام رضا(ع) داشته‌اند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فطرس مدیا (مرکز سینمای مستند اسلامی)، مرحوم پروفسور «ویکتور الکک» از نویسندگان و نخبگان لبنانی، شاعر و استاد زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه‌های لبنان بود که ارادت خاصی به امام رضا (ع) داشت.

الکک که متولد بیروت بود، در نوجوانی با مطالعه نهج البلاغه عشق امام علی(ع) را در خود شعله ور ساخت، ویکتور علاوه بر دکترای زبان و ادبیات فارسی و عربی، دکترای فلسفه اسلامی نیز داشت. او نخستین دانشجوی لبنانی بود که به درجه دکترای زبان و ادبیات فارسی دست یافت.

الکک معتقد بود مسیحیان لبنان بیشتر از مسلمانان شیعه و سنی درباره امام علی و اهل بیت (ع) کتاب نوشته و شعر گفته‌اند.

ویکتور که در کشورهای زیادی از جمله ایران زندگی کرده بود، ایران را خیلی دوست داشت و می‌گفت هیچ جا برایم ایران نمی‌شود، اما راز این علاقه در خراسان، مشهد و زیارت امام رضا(ع) نهفته بود.

حضور زائران ایرانی در حرم امام هشتم تأثیر عمیقی در این پروفسور لبنانی گذاشته بود، او پس از حضور در حرم رضوی تحت تأثیر قرار گرفته و به هتل می‌رود و با احساسات پاک در خلوت خود قصیده‌ای درباره علی بن موسی الرضا(ع) می‌سراید.

میشل کعدی، نویسنده و ادیب لبنانی نیز از دیگر شخصیت‌های مسیحی مشتاق و عاشق امام رضا (ع) است، او کتابی درباره ابعاد زندگی و شخصیت امام رؤوف با عنوان «الامام رضا(ع)، ابعاده العلمیة والروحیة: امام رضا(ع)، ابعاد علمی و معنوی» نگاشته است.

او درباره امام رضا(ع) گفته است: «من امتحان کرده‌ام، هر چیزی از امام رضا (ع) بخواهید، می‌دهد».

انتهای پیام
captcha