کلنگ‌زنی مجموعه موقوفه امام رضا(ع) در خرم‌دره
کد خبر: 3908810
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

کلنگ‌زنی مجموعه موقوفه امام رضا(ع) در خرم‌دره

مجموعه فرهنگی و قرآنی امام‌رضا(ع) خرم‌دره در زمین موقوفه‌ای به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع کلنگ‌زنی شد.

کلنگ‌زنی مجموعه فرهنگی و قرآنی امام‌رضا (ع) در خرم‌درهبه گزارش ایکنا از زنجان، موقوفه 1000 متری در خرمدره برای احداث مجموعه فرهنگی و قرآنی امام رضا(ع)، 15 تیرماه در خرمدره کلنگ‌زنی شد. قرار است این ساختمان با هدف ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی و توسعه امور قرآنی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی، نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جریان کلنگ‌زنی موقوفه امام رضا(ع) خرم‌دره گفت: وقف به عنوان یک سیستم پویا و بازوی نیرومند، کارکردی مؤثر در ساماندهی امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، مذهبی و کالبدی جامعه برعهده گرفته است. بهره‌گیری بهینه از منابع و توانمندی‌های این نهاد مردمی، که نشئت گرفته از اعتقادهای دینی انسان است، می‌تواند منجر به رشد و توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه شود.

وی با اشاره به تأثیر وقف در جامعه اسلامی، گفت: به لطف خداوند و با همت و نیت واقف خیراندیش یک اتفاق مبارک در شهرستان در حال رخ دادن است. این مجموعه قطعا خیرات و برکات بسیاری برای شهرستان خواهد داشت و امیدواریم از این پس نیز فعالیت در این شهرستان منشا خیرات باشد.

شجاعی با اشاره به اینکه اوقاف منشا خدمات بسیاری در جامعه است، اضافه کرد: همه ما اموالی داریم که فانی هستند، اما کسی که وقف می‌کند، آن را جاودانه کرده و به سرای آخرت می‌فرستد.همین عمل واقفان نام آنان را در تاریخ ماندگار خواهد کرد و عمل واقفان در واقع درس بزرگی برای همگان است.

وی با اشاره به این‌که ترویج سنت حسنه وقف در ساحت‌های مختلف فرهنگی منشا برکات بسیار خواهد بود، بیان کرد: وقف توانسته است به حل مشکلات و آبادانی جامعه کمک کند.

محمد خدابنده‌لو، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خرم‌دره با اشاره به مشارکت قابل توجه خیرین در برنامه‌های قرآنی، بیان کرد: وقف مخصوص گروه یا طبقه‌ای معین نیست و ابعاد مختلفی همچون وقف بر فقرا، روضه‌خوانی، وقف بر طلاب و مدارس و مساجد، کمک به نیازمندان و احداث بیمارستان را دربرمی‌گیرد.

وی با بیان این‌که سنت حسنه وقف یکی از مصادیق بارز احسان و خیرخواهی است و دارای ثواب و فضیلت‌های بسیاری است، افزود: وقف ثوابی است که برای واقف آثار و برکات معنوی زیادی به ارمغان می‌آورد.

خدابنده‌لو با اشاره به تاکیدات ‌مقام معظم رهبری در این زمینه، ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری، وقف یکی از کارسازترین و سالم‌ترین شیوه‌هایی است که تمکن مالی را به صورت احسانی ماندگار در خدمت نیازهای جامعه قرار می‌دهد.

انتهای پیام
captcha