ایجاد سالانه بیش از ۱۱ هزار فرصت شغلی از سوی کمیته امداد در خراسان رضوی
کد خبر: 3908989
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵

ایجاد سالانه بیش از ۱۱ هزار فرصت شغلی از سوی کمیته امداد در خراسان رضوی

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی از ایجاد سالانه ۱۱ تا ۱۲ هزار فرصت شغلی در استان از سوی این نهاد خبر داد و گفت: ایجاد فرصت برای استعدادیابی، ارتقای فرهنگ کار بین مردم و خدمت‌رسانی از سوی مسئولان سه عامل مهم در جهش تولید است.

ایجاد سالانه بیش از 11 هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد در خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد استان، حبیب‌الله آسوده، مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی، با اشاره به نام‌گذاری سال به‌عنوان «جهش تولید»، مهم‌ترین عنصر برای عملی شدن این امر را ارتقای فرهنگ کار و تلاش دانست و اظهار کرد: فرهنگ کار بین مردم به‌عنوان اساس جهش تولید مطرح است که خانواده‌ها و همه مردم باید دغدغه برای کار را داشته باشند.

وی بیان کرد: یکی از عوامل مهم در فرهنگ کار دغدغه‌مندی مردم است که در این بخش سیستم نظام اداری باید با تسهیل‌گری برای بهبود فضای کسب و کار فعالیت کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی به‌منظور نهادینه شدن فرهنگ کار و تلاش بین مردم باید نسبت به وضع قوانین تسهیل‌گرانه در بخش کسب و کار وارد شود تا در کشور به سمتی حرکت کنیم که به مردم فرصت بروز و ظهور در این راستا داده شود؛ چرا که نیروی کار در تولید داخلی و اقتصاد کشور مؤثر است.

آسوده از ایجاد سالانه ۱۱ تا ۱۲ هزار فرصت شغلی در استان توسط کمیته امداد خبر داد و ابراز کرد: این نهاد با مردمی کردن فعالیت‌های خود نشان داده که هرچه به سمت مردمی شدن حرکت شود، مردم در جهش تولید اثرگذارتر می‌شوند که دلیل آن اقتصاد مردم پایه است.

وی گفت: مراکز نیکوکاری در استان با رویکرد کارآفرینی و توانمندسازی ایجاد شده که به‌صورت مردمی اداره می‌شوند و با فراهم کردن فرصت اشتغال و کسب و کار توانسته‌اند در جهش تولید سهیم باشند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی از واگذاری امور به‌صورت کامل به مراکز نیکوکاری در شهرستان خلیل‌آباد خبر داد و افزود: در گام نخست، این شهرستان با حضور مردم در بخش منابع خودکفا شده و در گام بعد امیدواریم در اشتغال‌زایی شاهد جهش باشیم که این امر نشان از حضور و فعالیت مردم در کارهاست.

آسوده تصریح کرد: اولین پنل خورشیدی خانگی ۵ کیلو واتی در سطح کشور برای یکی از مددجویان کمیته امداد ساکن در روستایی واقع در فردوسی مشهد نصب و راه‌اندازی شد و در مجموع در خراسان رضوی از سال ۹۴ به بعد تاکنون بیش از ۵۰۰ نیروگاه خانگی نصب شده که خراسان رضوی به‌عنوان پیشرو و ابداع‌کننده این امر در کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه 4000 دانشجو و ۳۰ هزار دانش‌آموز از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند، گفت: خوشبختانه کمیته امداد برای مددجویان تحت حمایت با ایجاد فرصت برای بروز و ظهور استعدادها، توانسته زمینه حضور آن‌ها را در رده‌های مختلف مسئولیتی فراهم کند.

انتهای پیام
captcha