اعلام زمانبندی مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف خراسان رضوی
کد خبر: 3909110
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴

اعلام زمانبندی مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف خراسان رضوی

رئیس امور قرآنی اوقاف خراسان رضوی زمان برگزاری مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف را در ۹ منطقه از استان اعلام کرد.

اعلام زمانبندی مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف خراسان رضویجعفر حسینی، رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی‌ در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص کم و کیف و نحوه برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی، اظهار کرد: در راستای کیفی‌سازی برگزاری مسابقات، چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی به‌صورت منطقه‌ای برنامه‌ریزی و بر این اساس استان خراسان رضوی به 9 منطقه تقسیم شد.

وی ادامه داد: منطقه یک مشهد، منطقه دو شهرستان طرقبه شاندیز، سرخس و فریمان، منطقه سه شامل شهرستان‌های درگز، قوچان، کلات و چناران با محوریت قوچان، منطقه چهار شامل شهرستان‌های تربت‌جام، تایباد و باخرز با محوریت تربت‌جام، منطقه پنج تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار با محوریت تربت‌حیدریه است.

رئیس امور قرآنی اوقاف خراسان رضوی ادامه داد: منطقه 6 برگزاری مسابقات شامل کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن با محوریت کاشمر، منطقه هفتم نیشابور، فیروزه با محوریت نیشابور، منطقه هشت شامل سبزوار، جوین، جغتای، داورزن و خوشاب با محوریت سبزوار و منطقه 9 شامل گناباد و بجستان و با محوریت گناباد خواهد بود.

حسینی گفت: این دوره از مسابقات در 9 رشته شفاهی شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ 20، 10 و پنج جزء، رشته دعاخوانی، اذان ویژه برادران، همخوانی و همسرایی و رشته تفسیر عمومی قرآن برگزار خواهد شد.

رئیس امور قرآنی اوقاف خراسان رضوی بیان کرد: در مسابقات شفاهی تعداد 1259 نفر به تفکیک 604 بانو و 639 آقا و در رشته تفسیر 478 نفر به تفکیک 257 بانو و 221 آقا شرکت کرده‌اند. مرحله شهرستانی مسابقات در رشته‌های شفاهی قرآن کریم مانند قرائت ترتیل، قرائت‌ تحقیق، حفظ و ... در تمامی شهرستان‌ها به جز مشهد و طرقبه‌ و شاندیز از 18 تیرماه آغاز و تا 21 تیرماه به‌صورت ویدئو کنفرانسی برگزار می‌شود.

حسینی در خصوص برگزاری این دوره از مسابقات در مشهد گفت: مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن‌ کریم اوقاف در مشهد روزهای 26 و 27 تیرماه و در طرقبه شاندیز 24 تیرماه با فراهم کردن امکانات لازم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha