ایجاد بحران هویت در زنان با ترویج بی‌حجابی در جامعه
کد خبر: 3909724
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱

ایجاد بحران هویت در زنان با ترویج بی‌حجابی در جامعه

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان علیه عفاف و حجاب، گفت: دشمن با ترویج بدحجابی و بی‌حجابی به‌دنبال ایجاد بحران هویت در زنان است.

ایجاد بحران هویت در زنان با ترویج بی‌حجابی در جامعهرویا حیدرزاده، مسئول بسیج جامعه زنان خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص برنامه‌های این سازمان برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، گفت: اقدامات سازمان بسیج جامعه زنان در حوزه عفاف و حجاب یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های سازمان است که در قالب مأموریت‌های مختلف در طول سال و به‌طور خاص در هفته عفاف و حجاب با فضاسازی فرهنگی و تبلیغی اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: آغاز هفته عفاف و حجاب ۲۱ تیرماه مصادف با قیام خونین مسجد گوهرشاد است که در این هفته برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی با اشاره به حفظ سلامت مردم در وضعیت شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های به وجود آمده از شیوع کرونا طبق سال‌های گذشته برنامه‌های تجمعی برگزار نخواهیم کرد؛ لذا درصددیم برنامه‌های فرهنگی از جمله اجرای سرود، پاسخ به رفع شبهات، عرضه تولیدات فرهنگی و ... را با راه‌اندازی ایستگاه‌های سیار در سطح بوستان‌ها و پارک‌های استان داشته باشیم.

حیدرزاده اظهار کرد: در سال‌های گذشته گروه‌هایی با هدف امر به معروف، تذکراتی در خصوص پوشش و حجاب داشتند، اما امسال با توجه به شرایط موجود و وضعیت قرمز کرونا در استان، مردم را به استفاده از ماسک تشویق می‌کنند؛ چرا که حفظ سلامت جسمی و بهداشت جامعه نیز یکی از معروفات است و ضرورت دارد به آن توجه شود. به‌منظور فضاسازی در هفته عفاف و حجاب و نیز طرح‌های شهری در بیلبوردها، با معاونت فرهنگی شهرداری مشهد هماهنگی لازم صورت گرفته است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی به هجمه دشمن در موضوع عفاف و حجاب و تبلیغات سوء در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: با همکاری قرارگاه فضای مجازی سپاه امام رضا(ع) کلیپ‌هایی با موضوعاتی چون «باغ خونی»، «حجاب قانونی» و «امر به معروف» با محوریت عفاف و حجاب تولید و هشتگ‌های «تجربه آرامش»، «زن محترم است» و «رضاخان قاتل زنان» را ایجاد کرده‌ایم که کلیپ‌ها را در هفته عفاف و حجاب در فضای مجازی و رسانه ملی پخش خواهیم کرد.

حیدرزاده از معرفی ۱۰ بانوی شاخص رسانه‌ای و فعال در عرصه فرهنگی و اجتماعی در سطح استان و معرفی آنان به معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام رضا‌(ع) جهت تهیه برنامه‌های عفاف و حجاب و اجرای مصاحبه‌های رادیویی در خصوص همین موضوع خبر داد.

وی اظهار کرد: متأسفانه دستگاه‌های متولی عفاف و حجاب وظایف خود را در این راستا فراموش کرده‌اند و باید بازنگری در این خصوص توسط استاندار خراسان رضوی صورت گیرد و با برگزاری جلساتی این وظایف به ۲۶ دستگاه متولی گوشزد شود.

ترویج گفتمان زن تراز انقلاب با ایجاد شبکه نخبگانی

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زن مسلمان ایرانی الگوی زن «نه شرقی، نه غربی» است، نسبت به جا انداختن هویت زن و نقش اصلی او در جامعه تأکید کرد و گفت: دشمن با اقدامات خود از جمله ترویج بدحجابی و بی‌حجابی به‌دنبال ایجاد بحران هویت در زنان است و ما باید در برابر این هدف شوم دشمن ایستادگی کنیم و هویت اصلی زن را به جهانیان نشان دهیم.

حیدرزاده بیان کرد: یکی از اقدامات ما در سال جاری ایجاد شبکه نخبگانی برای ترویج و گفتمان‌سازی زن تراز انقلاب اسلامی است و امید است با این کار گام بزرگی را در طول سال برداریم.

انتهای پیام
captcha