کسب و کارهای فرهنگی آسیب‌دیده از کرونا تسهیلات دریافت می‌کنند
کد خبر: 3909844
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶

کسب و کارهای فرهنگی آسیب‌دیده از کرونا تسهیلات دریافت می‌کنند

رئیس گروه طرح و برنامه اداره‌کل ارشاد خراسان رضوی گفت: به اطلاع کسب و کارهای فرهنگی و هنری استان که در بحران کرونا آسیب دیده‌اند می‌رساند که برای دریافت تسهیلات می‌توانند در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.

کسب و کارهای فرهنگی هنری آسیب‌دیده در بحران کرونا تسهیلات دریافت می‌کنندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مهدی یونسی، رئیس گروه طرح و برنامه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در خصوص دریافت تسهیلات کسب و کارهای فرهنگی ـ هنری آسیب‌دیده در بحران کرونا، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به ثبت‌نام کسب و کارهای فرهنگی هنری به شدت آسیب‌دیده در بحران کرونا جهت دریافت تسهیلات در سامانه کارا کرده است.

وی بیان کرد: سامانه corona-kara.mcls.gov.ir برای ثبت تقاضای تسهیلات معرفی شده و رشته‌های کسب و کارهای آسیب‌دیده در سامانه تعریف شده که باید هنگام تقاضا رشته فعالیت خود را انتخاب کنند.

رئیس گروه طرح و برنامه اداره‌کل ارشاد خراسان رضوی ادامه داد: کسب و کارهای دارای کد کارگاه تأمین اجتماعی (بنگاه رسمی)، متقاضیان فاقد کد بیمه و خویش‌فرمایی می‌توانند ثبت‌نام و تسهیلات دریافت کنند.

وی با بیان این‌که ۲۰ بانک و مؤسسه مالی برای دریافت تسهیلات متقاضیان در سامانه معرفی شده است، گفت: متقاضیان به محض دریافت پیامک براساس کد ملی، باید فرایند ثبت‌نام و ارائه مشخصات اولیه را تکمیل کنند و سپس اطلاعات ثبت شده به بانک‌های عامل ارسال و مراحل پرداخت تسهیلات را آغاز کنند.

یونسی در خصوص شرایط استفاده از این تسهیلات برای متقاضیان دارای کد کارگاهی، افزود: فعال بودن کسب و کارها و عدم استفاده از بیمه بیکاری از سال گذشته تاکنون از شرایط دریافت تسهیلات است. مبلغ تسهیلات برای واحدهای تعطیل شده‌ اجباری ۱۶ میلیون تومان و برای واحدهای کسب و کاری فعال تعطیل نشده‌ به ازای هر فرد شاغل ۱۲ میلیون تومان است. برای کسب و کارهای قالب کارفرمایی و خویش‌فرمایی فاقد بیمه نزد سازمان تأمین اجتماعی، برای اشخاص حقیقی خویش‌فرما یا خود اشتغالی 60 میلیون ریال، برای واحدهای کسب و کارهایی که امکان اثبات رابطه کارفرما  ـ کارکن وجود ندارد، صرفاً به کارفرما مبلغ 60 میلیون ریال و برای واحدهای کسب و کار که امکان اثبات رابطه کارفرما ـ کارکن وجود دارد به ازای هر شاغل 80 میلیون ریال پرداخت می‌شود.

وی با بیان این‌که وثیقه‌های دریافتی از سوی بانک برای کسب و کارها متفاوت و با ارائه سفته معرفی ضامن خواهد بود، گفت: سود تسهیلات ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت پس از یک دوره تنفس، از مهر‌ماه سال جاری در ۲۴ قسط پیش‌بینی شده است و اشخاص برای اطلاع از شیوه‌نامه‌ها و وثیقه‌های لازم به پایگاه اینترنتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha