کانون‌های مساجد پیام دین را متناسب با سلامت جامعه منتقل می‌کنند
کد خبر: 3910298
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷

کانون‌های مساجد پیام دین را متناسب با سلامت جامعه منتقل می‌کنند

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی با بیان اینکه در تعالیم شیعی تعارض بین دین و علم وجود ندارد، گفت: نهادی که سلامت را در کنار دینداری می‌بیند، کانون‌های مساجد هستند و در کنار خط سلامت پیام دین را متناسب با نیاز کنونی منتقل می‌کنند.

کانون‌های مساجد پیام دین را متناسب با سلامت جامعه منتقل می‌کنندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، جعفر مروارید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در مراسم افتتاح برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد خراسان رضوی که 23 تیرماه به‌صورت مجازی در سالن اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم به‌صورت مجازی، گفت: در فضای کرونا هستیم و با اینکه رویدادهای فرهنگی تعطیل شده اما فعالیت‌های فرهنگی تعطیل نشده است.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر نیاز مردم به معنویت و به ‌تعامل اجتماعی در ‌فضای مجازی تشدید شده است، افزود: آموزه‌های دینی و‌ تولیدات مبنی بر آموزه‌های اهل‌بیت(ع) در فضای مجازی باید افزایش یابد.

مدیرکل ارشاد خراسان رضوی اضافه کرد: ‌جامعه‌ از یک ویروس ناشناخته احساس خطر می‌کند و ناتوانی‌ دانش هم در این جریان آشکار می‌شود، اما ‌حضور خداوند در قلب مردم و اهمیت مردم به رحمت ویژگی خوبیست که دین به جامعه بخشیده است.

وی با اشاره به اینکه بشر نیازمند وحی است و نمی‌تواند فقط به علم‌ بسنده کند، گفت: برخلاف پیشرفت‌های علمی، جامعه بشری هنوز هم نیازمند ماوراست. در نگاه جامعه شیعی ایران و الهیات شیعی تعارض وجود ندارد، وقتی دانشمندان پزشکی که پیش‌قراول مبارزه با کرونا هستند توصیه پزشکی می‌کنند اولین کسانی که رعایت می‌کنند افراد دین‌محور هستند.

مروارید با بیان اینکه در تعالیم شیعی تعارض بین دین و علم وجود ندارد، ادامه داد: تمامی فعالیت‌های کانون مساجد باید همگام با تغییرات لازم باشد، در طول تاریخ، مساجد پایگاه فرهنگی‌ بوده و در واقع مساجد چشم شهر بودند و اکنون هم در فضایی که اولین ضرورت آن توجه به سلامت است، مساجد به‌عنوان نهاد حامی سلامت برنامه‌های خود را بر حفظ سلامت مردم انجام ‌می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه نهادی که سلامت را در کنار دینداری می‌بیند کانون‌های مساجد هستند که در کنار خط سلامت پیام دین را متناسب با نیاز کنونی جامعه منتقل می‌کنند و امیدوارم ‌نقش مساجد در تولید سخت‌افزارهای بهداشتی و تولید نرم‌افزارهای مفهومی جزء فعالیت‌های کانونی باشد.

انتهای پیام
captcha